به گزارش مازند اصناف؛ از این تعداد ۲۲ هزار و ۱۲۹ فقره پرونده به ارزش ۳۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون و ۵۹ هزار و ۹۲ ریال تشکیل و برای رسيدگي به سازمان تعزيرات حکومتي و سایر ادارات ذيربط ارسال شده است.
بر اساس این گزارش، بعد از بررسیها و ارزیابی کارشناسان ۱۳ هزار و ۳۱ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد و از کل شکایات قابل پیگیری ۱۶ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۲درصد متخلف، ۳۷ درصد غیر متخلف و ۱۵ درصد دردست بررسی است.
طی دوره مذکور از مجموع ۱۳ هزار و ۴۶۳ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی و نظارت اصناف کشور ۶۰ درصد در بخش کالا و ۴۰ درصد در بخش خدمات است، که از مجموع شکایات دریافتی ۲۱ درصد به صورت حضوری، ۵۸ درصد تلفنی و ۲۱ درصد به صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است.
بر اساس این گزارش در مردادماه ۹۴ بر خی از اقلام از جمله گوشت مرغ، فولاد، سیمان خاکستری، صیفی جات به طور میانگین از ۳ تا ۱۸ درصد افزایش داشته است.
همچنین بيشترين تخلفات صورت گرفته در مدت یاد شده در بخش کالا مربوط به نان، میوه و مرکبات ،تخم مرغ، صیفیجات در بخش خدمات ، مربوط به مشاوران املاک و آرایشگران بود.
بر اساس این گزارش، بيشترين موارد تخلف مربوط به درج نکردن قیمت با ۹ هزار و ۴۱۱ فقره تخلف، گرانفروشی با ۵ هزار و ۶۲۵ مورد تخلف و صادر نکردن صورتحساب با ۲ هزار و ۸۰۰ فقره تخلف بود.
اصناف ایران
ارسال دیدگاه