logo

کد خبر : 13727
تاریخ خبر : 1394/06/13
بیش از ۳۴۰ هزار فقره بازرسی از واحدهای صنفی سراسر کشور در مرداد ماه انجام شد

بیش از ۳۴۰ هزار فقره بازرسی از واحدهای صنفی سراسر کشور در مرداد ماه انجام شد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">واحد آمار و اطلاعات بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران اعلام کرد: تعداد کل بازرسی ها از صنوف خرده فروشی در سراسر کشور در مرداد ماه ۹۴ برابر با ۳۴۴ هزار و ۵۸۷ فقره بود که توسط بازرسان اتاق اصناف انجام شده است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ از این تعداد ۲۲ هزار و ۱۲۹ فقره پرونده به ارزش ۳۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون و ۵۹ هزار و ۹۲ ریال تشکیل و برای رسيدگي به سازمان تعزيرات حکومتي و سایر ادارات ذيربط ارسال شده است.


بر اساس این گزارش، بعد از بررسی‌ها و ارزیابی کارشناسان ۱۳ هزار و ۳۱ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد و از کل شکایات قابل پیگیری ۱۶ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۲درصد متخلف، ۳۷ درصد غیر متخلف و ۱۵ درصد دردست بررسی است.


طی دوره مذکور از مجموع ۱۳ هزار و ۴۶۳ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی و نظارت اصناف کشور ۶۰ درصد در بخش کالا و ۴۰ درصد در بخش خدمات است، که از مجموع شکایات دریافتی ۲۱ درصد به صورت حضوری، ۵۸ درصد تلفنی و ۲۱ درصد به صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است.


بر اساس این گزارش در مردادماه ۹۴ بر خی از اقلام از جمله گوشت مرغ، فولاد، سیمان خاکستری، صیفی جات به طور میانگین از ۳ تا ۱۸ درصد افزایش داشته است.


همچنین بيشترين تخلفات صورت گرفته در مدت یاد شده در بخش کالا مربوط به نان، میوه و مرکبات ،تخم مرغ، صیفی‌جات در بخش خدمات ، مربوط به مشاوران املاک و آرایشگران بود.


بر اساس این گزارش، بيشترين موارد تخلف مربوط به درج نکردن قیمت با ۹ هزار و ۴۱۱ فقره تخلف، گرانفروشی با ۵ هزار و ۶۲۵ مورد تخلف و صادر نکردن صورتحساب با ۲ هزار و ۸۰۰ فقره تخلف بود.

 

اصناف ایران