فعالیت 22 هزار واحد صنفی در ساری/دوباره کاری متقاضیان تغییر مکان عمده ترین مشکل اصناف
اختصاصي/نائب رئيس اتاق اصناف ساري خبر داد

فعالیت 22 هزار واحد صنفی در ساری/دوباره کاری متقاضیان تغییر مکان عمده ترین مشکل اصناف

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">در حال حاضر واحدهای صنفی که دارای پروانه کسب هستند و به هردلیلی مجبور به تغییر مکان صنفی خود شده اند؛ جهت اخذ پروانه کسب برای مکان جدید باید با کلی تشریفات، مراحل اخذ پروانه کسب را مجددا طی نمایند که این مسئله موجب مشکلات فراوانی برای اتحادیه ها و اتاق اصناف گردیده است.</span></p>

عباس بابازاده عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار مازند اصناف گفت: بیش از 22 هزار واحد صنفی در ساری مشغول فعالیت هستند.


وی با بیان اینکه 67 اتحادیه صنفی با نظارت اتاق اصناف مسئولیت ساماندهی این واحد های صنفی را بر عهده دارند، افزود: در یک سال اخیر بیش از 5 هزار واحد صنفی فاقد پروانه در ساری شناسایی شد که این تعداد جهت اخذ پروانه کسب ساماندهی گردیدند.


نائب رئیس اتاق اصناف ساری خاطر نشان کرد: اتحادیه های خواروبار و لبنیات و پوشاک هر کدام با بیش از 2 هزار عضو بزرگترین و اتحادیه های خیاطان مردانه و گل فروشان با 70 عضو کوچکترین اتحادیه های صنفی مرکز استان هستند.


بابازاده در پاسخ به این سوال که در حال حاضر مشکل عمده بازار ساری چه مواردی است، اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات نه تنها ساری بلکه تمام کشور، بحث تداخل صنفی است که تا کد آیسیک رسته های صنفی مشخص نشود این مشکل همچنان باقی است.


وی در ادامه یکی از مشکلات رایج و عمده حال حاضر اصناف را دوباره کاری مراحل اخذ پروانه کسب برای متقاضیان تغییر مکان عنوان و تصریح کرد: ما اگر قرار است کاری برای بازار ساری انجام دهیم باید مسئله تغییر مکان مستاجرین را حل نمائیم؛ چرا که غالب واحد های صنفی دارای پروانه کسب در مرکز استان مستاجر هستند.

 


بابازاده یادآور شد: در حال حاضر واحدهای صنفی که دارای پروانه کسب هستند و به هردلیلی مجبور به تغییر مکان صنفی خود شده اند؛ جهت اخذ پروانه کسب برای مکان جدید باید با کلی تشریفات، مراحل اخذ پروانه کسب را مجددا طی نمایند که این مسئله موجب مشکلات فراوانی برای اتحادیه ها و اتاق اصناف گردیده است.


این عضو هیات مدیره اتاق اصناف مرکز مازندران اذعان کرد: پیشنهاد ما به مسئولان ذی ربط برای حل این معضل این است که مستاجرینی که دارای پروانه کسب می باشند پس از تغییر مکان، مکان جدید را به اداره اماکن اطلاع دهند و پس از اخذ استعلام یا مجوز، به ادامه فعالیت خود بپردازند.


نائب رئیس اتاق اصناف ساری در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص استقلال اتحادیه سرامیک ساری با بیش از 150 عضو از اتحادیه لوازم ساختمانی و بهداشتی گفت: اعضای این اتحادیه طی در خواستی تقاضای خود را برای تشکیل اتحادیه به اتاق اصناف تسلیم نمایند تا این موضوع جهت تایید و بررسی به کمیسیون نظارت شهرستان ارجاع داده شود.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه