واحدهای خبازی مازندران رتبه‌بندی می‌شوند
مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني مازندران

واحدهای خبازی مازندران رتبه‌بندی می‌شوند

<p style="text-align: justify;">مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت: پیش&zwnj;نویس دستورالعمل درجه&zwnj;بندی واحدهای نانوایی سنتی در مازندران تهیه شده که براساس آن رتبه&zwnj;بندی چهارگانه نانوایی&zwnj;ها صورت می&zwnj;گیرد.</p>

به گزارش مازند اصناف  رمضان‌علی ملک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری درباره دستورالعمل درجه‌بندی واحد‌های نانوایی سنتی در مازندران، اظهار کرد: مهم‌ترین شاخصه‌های امتیازدهی برای رتبه‌بندی کردن خبازی‌های استان به‌صورت آزمایشی دیده شده‌ است.

وی افزود: وضعیت بهداشت نانوایی، وضعیت ماشین‌آلات و لوازم نانوایی، تجهیزات، مساحت نانوایی، امکانات ذخیره‌سازی و نگهداری آرد، مهارت شغلی و ویژگی‌های حسی کیفیت نان از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی واحدهای خبازی در طرح رتبه‌بندی کردن نانوایی‌های مازندران است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور اضافه کرد: پیش‌نویس دستورالعمل درجه‌بندی واحدهای نانوایی سنتی در مازندران در 11 پیوست تهیه شده که براساس آن رتبه‌بندی چهارگانه نانوایی‌ها صورت می‌گیرد.

ملک با توجه به چگونگی قرار گرفتن واحدهای خبازی در این رتبه‌بندی، اظهار کرد: واحد خبازی درجه یک به واحدی تعلق می‌گیرد که بتواند از 86 تا 100 امتیاز لازم را به‌دست آورد.

وی افزود: خبازی‌های درجه دو، سه و چهار نیز به ترتیب امتیازات کسب شده 71 تا 85، 55 تا 70 و کمتر از 55 معرفی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور با بیان اینکه رتبه‌ای که هر واحد خبازی براساس امتیازات کسب شده از شاخص‌های کمی و کیفی به‌دست می‌آورد در واقع تعیین جایگاه آن واحد نسبت به سایر واحدهای دیگر است، افزود: دستورالعمل درجه‌بندی واحدهای نانوایی سنتی در مازندران در 28 اردیبهشت امسال به تصویب کمیته فنی مرکز پژوهش‌های غلات کشور رسیده‌ است.

ملک درباره پیوست مربوط به نحوه ارزیابی و امتیازدهی وضعیت بهداشت نانوایی، تصریح کرد: در صورتی که واحد نانوایی دارای شناسه نظارت سازمان غذا و دارو باشد امتیاز تمام ردیف‌های این شاخص بدون ارزیابی به واحد خبازی تعلق می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه ارتقای کیفیت نان که یک مائده آسمانی است وظیفه ذاتی و شرعی ما است، خاطرنشان کرد: پایلوت کیفی‌سازی نان برای مازندران یک افتخار است به دلیل اینکه مازندران با 15 میلیون جمعیت شناور خانه دوم ایرانیان است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور یادآور شد: هرچند مازندران جزء پنج استان برتر در ارائه نان کیفی است ولی مهم‌ترین دغدغه ما رسیدن به مطلوبیت بیشتر است.


ارسال دیدگاه