رشد قارچ‌گونه واحدهای صنفی بدون پروانه دردسرساز شده است
رئيس اتحاديه کابينت سازان و فلز سازان آمل:

رشد قارچ‌گونه واحدهای صنفی بدون پروانه دردسرساز شده است

<p style="text-align: justify;">رئیس اتحادیه کابینت سازان و فلزکاران آمل گفت: تداخل صنفی و فعالیت بیش از حد واحدهای فاقد پروانه کسب در این صنف با مشکلات عدیده همراه شده و ساماندهی اعضای این صنف ضروری است.<br /> &nbsp;</p>


به گزارش مازند اصناف  عبدالعلی سجادی فر در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایران افزود: حدود 300 واحد صنفی فاقد پروانه کسب در رسته کابینت سازی در شهرستان آمل مشغول فعالیت هستند که فعالیت این واحدها باعث تعطیلی و ورشکستگی کسبه قدیمی و دارای پروانه کسب شده است.

وی تصریح کرد: اتحادیه دورودگران شهرستان آمل به عناوین مختلف برای واحدهای کابینت سازی پروانه صادر می‌کنند که این کار طبق تصویب کمیسیون نظارت قانون نظام صنفی، خلاف قوانین و مقررات است.

سجادی فر تاکید کرد: رعایت نشدن حدود صنفی از دیگر مشکلات صنف کابینت سازان آمل است که باعث شده واحدهای فاقد پروانه کسب فعالیت قارچ گونه رشد کنند به طوری که اکنون و تعداد واحدهای کابینت ساز در این شهرستان بیش از نیاز جمعیت این شهر است.

وی افزود: صنف سمساران شهرستان آمل اقدام به خرید کابینت های دست دوم از شهرهای اطراف می‌کند و با عرضه این کابینت‌ها به بازار علاوه بر اخلال در وضعیت کسب وکار و معاش اعضای این صنف ، بازار را با رکود همراه کرده است .

سجادی فر تصریح کرد: باید به طور جدی با واحدهای فاقد پروانه کسب و تداخل صنفی برخورد شود اما در شهرستان آمل با توجه به مکاتبات زیادی که با اماکن و تعزیرات حکومتی در خصوص فعالیت واحدهای فاقد پروانه صورت گرفته است، تا کنون ترتیب اثر داده نشده است.

وی اظهار کرد: اتاق اصناف ایران باید به دنبال رفع موانع تولید در کشور باشد و تنها تمرکز فعالیت اتاق اصناف ایران در تهران نباشد بلکه اصناف استانها و شهرستان ها با مشکلات زیادی روبه رو هستند و لازم است تا برای رفع مطالبات اصناف اقدامات اساسی صورت بگیرد.

 


ارسال دیدگاه