فعالیت 400 تاکسی تلفنی در ساری/فعالیت 15 تاکسی تلفنی بانوان در مرکز مازندران
اختصاصي / عضو هيات مديره اتحاديه ي موسسات اتومبيل کرايه مرکز مازندران خبر داد

فعالیت 400 تاکسی تلفنی در ساری/فعالیت 15 تاکسی تلفنی بانوان در مرکز مازندران

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">عضو هیات مدیره اتحادیه ی موسسات اتومبیل کرایه مرکز مازندران از فعالیت 400 تاکسی تلفنی در این شهر خبر داد.<br /> </span></p>

سید مهدی موسوی عصر امروز در گفت و گو با مازند اصناف، پاسخگوی برخی از سوالات خبرنگار ما بوده است که در ذیل می خوانیم:


*آقای موسوی ضمن سلام، چند تاکسی تلفنی در ساری وجود دارد؟

 

- علیک سلام، حدود 400 تاکسی تلفنی در مرکز مازندران مشغول به فعالیت و خدمات رسانی به شهروندان ساروی هستند.


*اولین تاکسی تلفنی ساری در چه سالی تاسیس شد؟

 

- 1365

 

*اتحادیه موسسات اتومبیل کرایه در چه سالی شروع به کار کرد؟

 

- 1365

 

* چند تاکسی تلفنی مختص بانوان در ساری مشغول به فعالیت می باشند؟

 

- 15 تاکسی تلفنی از مجموع 400 واحد در حال فعالیت، مختص بانوان می باشد.


*چند راننده از طریق اشتغال در تاکسی تلفنی ها مشغول به فعالیت می باشند؟

 

- تقریبا نزدیک به 5 تا 6 هزار نفر راننده در تاکسی تلفنی های مرکز مازندران مشغول به فعالیت هستند.

 

* آیا رانندگان تاکسی تلفنی ها از خدمات بیمه ای بهره مند می شوند؟

 

- تمام رانندگانی که کارت صلاحیت و عدم سوء پیشینه را از اماکن نیروی انتظامی اخد نموده باشند، مشمول خدمات بیمه ای می شوند.

 

 

*  نرخ آژانس های تلفنی مرکز مازندران به چه ترتیبی است؟

-نرخ روزانه 3500 تومان و نرخ شبانه 4000 تومان می باشد که در شش ماهه اول 6 الی 22 و در شش ماهه دوم 6 الی 20 شب شیفت روزانه محسوب می شود.

 

وی در ادامه نرخ هر ساعت در اختیار را 8000 تومان ، توقف در مکان را هر دقیقه 120 تومان ، اضلفه بار بیش از 20 کیلو 1650 تومان ودر سرویس های برون شهری هر کیلومتر در جاده های آسفالته 550 تومان و در جاده های خاکی 600 تومان اعلام کرد.


* در خصوص قانون پارکینگ، عمده ترین مشکل اتحادیه موسسات اتومبیل کرایه مرکز مازندران توضیحاتی را ارائه بفرمایید:

 

-پس از رایزنی های گوناگون سرانجام با انجام جلسه ای از سوی کارگروه تخصصی که متشکل از کمیسیون نظارت، اتاق اصناف، اماکن، بازرگانی و اتحادیه آژانس داران بود، مصوبه زیر تصویب و اجرایی شد که جهت اطلاع متقاضیان جدید و همکاران قدیمی اعلام می داریم:


بر طبق دستورالعمل ناجا آندسته از واحدهای صنفی که ضمن دارا بودن سابقه، مستاجر بوده و مجبورند در طول فعالیت تغییر مکان دهند؛ ضمن اجباری بودن داشتن پارکینگ جهت مساعدت به شرایط آنان با دارا بودن پارکینگ تا فاصله 100 الی 150 متری از دفتر آژانس موافقت گردید.

 بر اساس این گزارش، وضعیت پارکینگ متقاضیان جدید و اخذ پروانه کسب از سوی آنان منوط به دارا بودن پارکینگ حداقل 100 متری چسبیده به دفتر محل کار می باشد.

 

 

* و در پایان ضمن تشکر از وقتی که در اختیارمان قرار داده اید، مشکلات اصلی آژانس های تلفنی شامل چه مواردی است؟

 

- مشکلات عمده موسسات اتومبیل کرایه را می توان: عدم ساماندهی مناسب رانندگان، عدم تخصیص سوخت سهمیه ای کافی برای تاکسی تلفنی ها، عدم صدور کارت سوخت از سوی ستاد سوخت، و لزوم تخصیص پارکینگ برای تاکسی تلفنی ها به متراژ 100 متر، را نام برد.


انتهای پیام/

بهراد حسینی





ارسال دیدگاه