اعتراض شدید اتحادیه کفش فروشان ساری به برگزاری نمایشگاه های بهاره
اختصاصي/ پاي ميانجي گري نماينده مجلس هم به ميان کشيده شد

اعتراض شدید اتحادیه کفش فروشان ساری به برگزاری نمایشگاه های بهاره

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;"><span style="font-family: Tahoma;"><span style="font-family: Tahoma;">&nbsp;</span>واقعا این انصاف است که یک بازاری، با سابقه نیم قرن فعالیت نتواند حتی از پاس کردن چک هایش هم بر آید. مسئولان تنها با یک مراجعه چند دقیقه ای به بانک سپه بازار ساری می توانند براحتی اوج&nbsp; برگشتی های چک بازاریان را بررسی کنند و ببینند پر کردن جیب مالک نمایشگاه و کاسبان غیر بومی فوایدش بر باد رفتن حیثیت کاری برخی کسبه و هزار و یک گرفتاری برای آنان و خانواده هایشان است ...</span><br /> </span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف، هر ساله در ایام پایانی سال، برگزاری نمایشگاه های گوناگون در مرکز مازندران، سبب رکود کاسبی بازاریان این شهر می گردد که این موضوع در سال جدید با اعتراض شدید کفش فروشان ساری مواجه شد.


برای اطلاع از دلایل این اعتراض گفت و گویی را با محمد وفایی نژاد رئیس اتحادیه کفش فروشان و پیشکسوت و معتمد بازار کفش مرکز مازندران انجام داده ایم که در ذیل این خبر می خوانید:


محمد وفایی نژاد عصر امروز در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص اعتراض شدید بازاریان ساری بویژه کفش فروشان به برگزاری نمایشگاه بهاره گفت: هر بازاری در طول سال حساب ویژه ای را روی بازار شب عید باز می کند و بر اساس آن در قبال خرید هایی که از تولیدکنندگان انجام می دهد موعد چک ها را نیز نزدیک به این ایام تعیین می کند.


وی در ادامه تصریح کرد: اما متاسفانه خیلی ها یا بصورت مغرضانه و یا با بی توجهی، بدون در نظر گرفتن این مسائل و احتساب هزینه های جانبی بازاریان از قبیل اجاره، حقوق شاگردان و ... اقدام به برگزاری نمایشگاه های گوناگون در مرکز مازندران می کنند که این مسئله آن هم در زمان طلایی پایانی سال موجب اعتراض بازاریان بویژه اتحادیه کفش فروشان گردیده است.


عضو هیات مدیره اتحادیه کفش فروشان در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: اتاق اصناف 12 روز از اسفند ماه را اقدام به برگزاری نمایشگاه بهاره می کند؛ شهرداری و فرمانداری ساری نیز در مناطق مختلف شهر اقدام به برگزاری نمایشگاه های گوناگون نظیر نمایشگاه های بلوار کشاورز و نمایشگاه کمربندی شرقی می کنند و پس از این ماجراها هم در ایام پایانی سال تمام سد معبر ها را هم که آزاد می نمایند، با احتساب این موارد قضاوت با شما، پاسخگوی کاسبی بازاریان کیست؟ تکلیف فروش و بدهکاری های بازاریان با آن همه مخارجی که نظیر مالیات و اجاره و ... دارند چه می شود؟


وفایی نژاد تاکید کرد: اینگونه اعمال که معلوم نیست با چه هدفی و چگونه و از روی چه منطق و برنامه ای صورت می گیرد نه تنها به بازار کمک نمی کند بلکه بازار را سرخورده می کند؛ و روز به روز وضع را بدتر از دیروز برای بازاری رقم خواهد زد.


وی در ادامه اظهار داشت: واقعا این انصاف است که یک بازاری، با سابقه نیم قرن فعالیت نتواند حتی از پاس کردن چک هایش هم بر آید. مسئولان تنها با یک مراجعه چند دقیقه ای به بانک سپه بازار ساری می توانند براحتی اوج  برگشتی های چک بازاریان را بررسی کنند و ببینند پر کردن جیب مالک نمایشگاه و کاسبان غیر بومی فوایدش بر باد رفتن حیثیت کاری برخی کسبه و هزار و یک گرفتاری برای آنان و خانواده هایشان است ...


وفایی نژاد در پایان اذعان داشت: متاسفانه علیرغم پیگیری های مکرر ما پاسخی از مسئولان دریافت نکردیم و لذا با اجتماع در مسجد رانندگان و دعوت از آقای دامادی نماینده محترم مردم ساری در مجلس شورای اسلامی از او خواستیم تا چاره ای برای حل مشکل بازاریان بیندیشند.

 

انتهای پیام/

م.قربانی


ارسال دیدگاه