این خودروها کمترین و بیشترین تلفات جاده ای را دارند؟+تصاویر

این خودروها کمترین و بیشترین تلفات جاده ای را دارند؟+تصاویر

<p> <p><span style="font-family: Tahoma;">ذکر این نکته ضروری است که منظور از میزان تلفات مواردی است که تصادف به دلیل نقص فنی و ضعف در خودرو صورت گرفته است. که در این میان میزان تلفاتی که به دلیل بی احتیاطی و رعایت نکردن قانون به وجود می اید مورد نظر نیست.</span></p> </p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از بازار خبر، با پیشرفت فنّاوری و امن تر شدن خودروهای تولیدی جدید، سالانه از میزان مرگ و میر های ناشی از تصادفات سنگین جاده ای به واسطه امنیت بیشتر خودروها کاسته می‌شود. البته ذکر این نکته ضروری است که منظور از میزان تلفات مواردی است که تصادف به دلیل نقص فنی و ضعف در خودرو صورت گرفته است. که در این میان میزان تلفاتی که به دلیل بی احتیاطی و رعایت نکردن قانون به وجود می اید مورد نظر نیست.


آماری که موسسه بیمه و امنیت جاده ای در آمریکا منتشر کرده حاکی از آن است که در سه سال گذشته به دلیل امنیت بیشتر خودروها احتمال بروز تلفات در حوادث جاده ای در حدود 40 درصد کاهش پیدا کرده است.


موسسه IIHS دلیل کاهش احتمال تلفات در حوادث جاده ای را بهبود برخی موارد در خودروها اعلام کرده است



- استفاده گسترده تر از سیستم ثبات الکترونیکی خودرو در اتومبیل‌های جدید که تا مقدار قابل توجهی جلوی واژگون شدن خودرو را می‌گیرد.
- ساختار محکم‌تر و سازه‌های بهینه تر استفاده شده در خودروهای جدید.
- استفاده بیشتر از ایربگ های جانبی در خودروهای جدید
- استفاده بهینه تر از کمربندهای ایمنی در طراحی جدید خودروها

 


موسسه IIHS آمار تصادفات و تلفات در آمریکا را با جزئیات بیشتری مورد مطالعه قرار داده است. با برسی وضعیت خودروها و امنیت آن‌ها در 30 ساله گذشته. اگر در حال حاضر خودروهای دهه 80 آمریکا در خیابان ها بودند میزان تلفات جاده‌ای سالانه چیزی در حدود 8000 نفر در آمریکا بیشتر می‌شد.


با این حال این تصویر تماماً گویای مطلب نیست. کارشناسان IIHS معتقدند یه دلیل مشکلات اقتصادی و رکود بازار، افراد کمتری از خودروهای شخصی نسبت به قبل استفاده می‌کنند و همین امر باعث شده تا آمار در مقایسه با گذشته چندان دقیق نباشد.



در گزارش موسسه IIHS لیستی از خودروهای که بیشترین آمار تلفات جاده ای را در بین خودروهای جدید داشته‌اند در کنار لیست خودروهایی که کمترین آمار تلفات جاده ای را داشته‌اند نیز آمده است.


خودروهایی با کمترین تلفات جاده ای
آئودی A4
هوندا اودیسه
کیا سورنتو
لکسوس RX 350
مرسدس بنز GL-Class
سوبارو لگاسی
تویوتا هایلندر
تویوتا سکویا
ولوو XC90
هوندا پایلوت

 

 


خودروهایی با بیشترین تلفات جاده ای
کیا ریو
نیسان ورسا
هیوندا اکسنت
شورلت کامارو
شورلت سیلورادو
هوندا سیویک
فورد فوکس



ارسال دیدگاه