به گزارش مازند اصناف و به نقل از بازار خبر، سیاری از کارشناسان بازار در حوزه فناوری اطلاعات معتقدند تب و تاب خرید و فروش تبلت رسماً به پایان رسیده است. آنطور که آمارها نشان میدهد در سه ماهه پایانی سال 2014 فروش جهانی تبلت ها برای اولین بار از زمان عرضه آیپد توسط اپل در سال 2010 با کاهش رو به رو شده است.
این امار و ارقام که توسط موسسه IDC منتشر شده حاکی از آن است که شرکت اپل و دیگر تولیدکنندگان تبلت در سرتاسر دنیا در سه ماهه پایانی سال 2014 چیزی در حدود 76.1 میلیون دستگاه به فروش رساندهاند. این در حالی است که میزان فروش جهانی تبلت در همین بازه زمانی در سال قبل از آن چیزی در حدود 78.6 میلیون دستگاه بوده است.
در میان تولید کنندگان بزرگ تبلت در دنی، لنوو تنها شرکتی است که با کاهش قابل توجه فروش در سال گذشته مواجه نشده است. یکی از دلایل عدم کاهش فروش شرکت لنوو جایگاه قدرتمند آن در حوزه آسیا و اقیانوسیه است که بازارهای آن همچنان کشش فروش تبلت را دارند. علاوه بر این یکی از دلایل مهم دیگری که باعث شده لنوو و دیگر شرکتهای تولید کننده تبلت (به غیر از سامسونگ، اپل و ...) با کاهش فروش مواجه نشوند، قیمت رقابتی آنها است. این شرکت ها تبلت های خود را با قیمت به نسبت کمتری نسبت به غولهای بازار عرضه میکنند و همین امر باعث شده تا همچنان فضای کافی برای مانور دهی و افزایش فروش داشته باشند.
در نمودار زیر میزان فروش جهانی تبلت توسط شرکتهای تولید کننده را در سه ماه پایانی سال 2014 در مقابل همین بازه زمانی در سال 2013 مشاهده میکنید. همانطور که مشخص است به غیر از لنوو و شرکتهای کمتر شناخته شده، مابقی تولیدکننده ها با کاهش فروش مواجه بودهاند.
ارسال دیدگاه