زمان عرضه سیم کارت کودک به بازار

زمان عرضه سیم کارت کودک به بازار

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با اشاره به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی ، گفت: براساس این مصوبه اپراتورها ملزم به تهیه طرحی برای صیانت از کودکان و نوجوانان در خدمات تلفن همراه باند پهن شده اند ضمن اینکه آنها باید تا 18 اردیبهشت ماه سال آینده طرح خود را که سیم کارت کودک نام دارد، آماده و ارائه کنند.</span></p>

مازند اصناف : به گزارش صبحانه به نقل از روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، وحید صدوقی همزمان با سالروز تأسیس شورای عالی فضای مجازی، در پنل تخصصی نقش حاکمیت، رسانه ها و اپراتورهای مخابراتی در سلامت فضای مجازی ، افزود:موضوع خانواده،سبک زندگی و صیانت از کودکان، مورد توجه سازمان های مختلف بین المللی مرتبط با صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات است؛ بطوریکه ITU کمیته ای را مختص مطالعه و بررسی صیانت از کودکان در فضای برخط قرار داده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز در مصوبه 202 خود اپراتورها را ملزم به تهیه طرحی برای صیانت از کودکان و نوجوانان در خدمات تلفن همراه باند پهن کرده است، تا 18 اردیبهشت ماه فرصت داریم که طرح خود را که «سیم کارت کودک» نام دارد، آماده و ارائه کنیم.

مدیرعامل همراه اول در ادامه با معرفی زیست بوم مجازی خانواده(درسا) گفت: درسا با ارائه راهکارهای فنی جامع به روز، یکپارچه، دقیق و در سطح استانداردهای جهانی از کودکان و نوجوانان و حریم خانواده در مقابل خطرات فضای مجازی محافظت می کند و به والدین اجازه می دهد بر فرزندان نظارت داشته باشند.

صدوقی اظهارداشت:کودکان و نوجوانان استفاده کننده از درسا، از تمام مزایای آموزشی و سرگرمی فضای مجازی پرسرعت بهره مند و در مقابل خطرات احتمالی آن محافظت می شوند. بسته درسا شامل سخت افزار(گوشی یا تبلت)، مودم، سیستم عامل و سیم کارت مخصوص است.

وی با اشاره به رشد 600 درصدی ترافیک دیتا طی یکسال گذشته بیان داشت: ما باید پاسخگوی نیاز مشترکین خود باشیم، در این راستا سال گذشته 2700 میلیارد تومان و امسال 2300 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده ایم. همچنین برای تهیه نرم افزارها و محتوای مناسب سرویس های باند پهن با دانشگاه های صنعتی شریف و تهران توافقنامه امضاء شده است.

مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه همراه اول 62 درصد سهم بازار سیم کارت های فعال کشور را در اختیار دارد، ضریب نفوذ همراه اول درکشور را 78 درصد عنوان کرد و گفت: اپراتور اول در بین 1003 اپراتور تلفن همراه دنیا از نظر تعداد مشترک در رده 21، در آسیای جنوبی رده8 و در خاورمیانه و کشور، در رده یکم قرار دارد. با توجه به جایگاه مناسب همراه اول، طبعاً مسؤولیت بیشتری در مقابل جامعه و مشترکین خود دارد.


ارسال دیدگاه