به گزارش مازند اصناف و به نقل از اتاق اصناف ایران، محمدعلی صدیقی اظهار کرد: جايگاه و اهميت برند در بازارهاي بين المللي و فراملي منجر به ايجاد قدرت رقابتي ناشي از برندسازي می شود ضمن اینکه نقش بسزایی را در توسعه صادرات و اقتصاد كشور دارد.
وی اضافه کرد: برندسازی به چگونگي شكلگيري، نقش و اهميت کالا در تقاضا می پردازد که برندسازي نقش موثری را در كالاهاي صادراتي ايران خواهد داشت.
صدیقی تصریح کرد: در برند و برندسازي بخصوص براي كالاهاي صادراتي در سالهای اخیر كم كار شده است ؛ از این رو عزم ملي و همه جانبه براي حضور هرچه قوي تر در بازارهاي بين المللي لازم و ضروري است.
صدیقی بیان کرد: برندسازی نیازمند هزینه و اعتبارات لازم است و زحمات زیادی دارد که به تعامل و همکاری اتاقهای اصناف کشور و دستگاههای ذیربط و همچنین سرمایه گذاری بستگی دارد.
وی گفت: اصناف در حال گذر از شیوه سنتی به دوره جدید هستند و به نوعی می توان گفت اصناف از نگرش خطی به سمت نگرش سیستمی حرکت کرده اند و اتفاقات خوبی برای رشد و توسعه جامعه صنفی صورت گرفته است.
صدیقی اذعان داشت: برندسازی کمک شایانی را به بالا بردن سطح کیفیت تولیدات داخلی میکند .
وی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از اصناف دارای تحصیلات آکادمیک و نیروهای متخصص هستند که می توانند کمک قابل توجهی را در برند سازی داشته باشند .
ارسال دیدگاه