پرفروش ترین چرخ گوشت های موجود در بازار+جدول عکسدار

پرفروش ترین چرخ گوشت های موجود در بازار+جدول عکسدار

<p><span style="font-family: Tahoma;">&nbsp;از چرخ گوشت می توانید برای ریز کردن، چرخ کردن، خرد کردن و مخلوط کردن انواع مواد خام و پخته استفاده کنید. همچنین می توانید انواع غذاها، کیک ها، شیرینی ها و سوسیس های خانگی را هم با آن آماده نمایید.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از بازار خبر، در گذشته های نه چندان دور، چرخ گوشت های خانگی دست تعداد زیادی از کودکانمان را قطع کرد. اهمیت و کارایی این وسیله در خانه ها به قدری است که جداشدنش بسیار سخت است. خوشبختانه امروزه چرخ گوشت هایی در بازار وجود دارند که ایمنی آنها تا حد بسیار بالایی تضمن شده است. در این مطلب قصد داریم به ارائه نکاتی پیرامون خرید انواع چرخ گوشت ایمن و با کیفیت بپردازیم.



چرخ گوشت ها وسایلی هستند که در قدیم فقط برای چرخ کردن گوشت از آنها استفاده می شد، اما چرخ گوشت های مدرن قادرند علاوه بر گوشت، مواد غذایی دیگر را نیز چرخ کنند که این ویژگی بر کارایی و محبوبیت آنها در بین خانواده ها می افزاید. به مدل های زیر توجه کنید.



از چرخ گوشت می توانید برای ریز کردن، چرخ کردن، خرد کردن و مخلوط کردن انواع مواد خام و پخته استفاده کنید. همچنین می توانید انواع غذاها، کیک ها، شیرینی ها و سوسیس های خانگی را هم با آن آماده نمایید. بنابراین با خرید چرخ گوشت خانگی در دراز مدت، هم پول خود را پس انداز می کنید و هم  چون می توانید میزان چربی و کیفیت مواد چرخ کردنی را نیز خود معین نمایید، غذاهای سالم تر و تازه تری را تهیه می کنید.



موتور و تیغه های چرخ گوشت

به یاد داشته باشید که این وسیله باید بتواند به راحتی از عهده چرخ کردن تکه های گوشت بر بیاید، پس اهمیت توان و قدرت در موتور چرخ گوشت بسیار بالاست. اگر به هر علتی ( قیمت ارزان، اندازه کوچک چرخ گوشت یا غیره) موتور چرخ گوشت ضعیف باشد نه تنها عمر دستگاه پائین می آید بلکه شما مجبور خواهید بود مدت زمان بیشتری را برای چرخ کردن گوشت ها صرف کنید. این کار باعث می شود موتور دستگاه داغ شده و رفته رفته از عمرش کاسته شود. پس بهتر است اگر قصد خرید یک چرخ گوشت خوب را دارید به سراغ مدل هایی بروید که قدرت و توان موتور آنها بالاست.



تیغه های چرخ گوشت باید به اندازه کافی تیز و مقاوم باشند. کندی تیغه ها یکی از عواملی است که باعث می شود کیفیت گوشت چرخ شده پائین بیاید. علاوه بر آن باعث می شود تا فشار بیشتری به موتور دستگاه وارد شود که این امر به هیچ وجه خوب نیست.



گلوی چرچ گوشت


این قسمت یکی از بخش های مهم و حساس( از نظر ایمنی و بهداشت) در چرخ گوشت هاست. در طراحی برخی از چرخ گوشت ها طول این لوله را بلند می گیرند که از ورود کامل دست کودکان به قسمت تیغه ها جلوگیری شود اما این کار دارای عیب کوچکی است. از آنجایی که چرخ گوشت ها معمولا بر روی کابینت ها و میزها استفاده می شود، ارتفاع آن بسیار اهمیت دارد. اگر این گلویی بیش از اندازه بلند باشد ممکن است کار کردن با آن در حالیکه بر روی صندلی نشسته اید سخت باشد. علاوه بر آن، برای تمیز کردن و شستن این قسمت باید از وسایل مخصوص استفاده کنید زیرا امکان ورود دست به داخل آنها نیست.



برخی دیگر از مدل ها، دارای گلوی کوتاه هستند ولی مجرای ورود گوشت باریک تر شده است تا از ورود دست جلوگیری شود. این مدل ها، معمولا برای استفاده، راحت تر می باشند.



ظرف نگهدارنده گوشت

این قسمت بهتر است به اندازه کافی بزرگ و زیبا باشد زیرا می توانید مقدار بیشتری گوشت را بر روی آن قرار داده و برای چرخ شدن به داخل گلویی بفرستید.



ویژگی های چرخ گوشت


یکی از فاکتورهایی که باید در هنگام خرید به یاد داشته باشید، میزان چرخ کردن گوشت در واحد زمان است. امروزه چرخ گوشت های جدید قادرند دست کم 1200 تا 1500 گرم گوشت را به راحتی در یک دقیقه چرخ کنند.


ویژگی بعدی قابلیت چرخ انواع مواد غذایی از جمله پیاز و مواد آبدار است. حتما توجه داشته باشید مدل هایی که از این قابلیت محروم هستند، نمی توانند مواد غذایی همچون پیاز را چرخ کنند زیرا آب موجود در آنها باعث خرابی موتور خواهد شد.



برخی از چرخ گوشت های مدرن، قابلیت سوسیس کردن گوشت ها را نیز دارند. اگر می خواهید تا از این امکان بهره ببرید باید گفت که متحمل هزینه های نسبتاً بیشتری خواهید شد.



قابلیت بعدی مربوط به دور معکوس است. گاهی اوقات گوشت هایی که وارد چرخ گوشت می کنیم دارای رگ و پیه هستند و دیده می شود که در لابه لای تیغه ها گیر می کنند. در این حال قابلیت چرخش معکوس بسیار مفید خواهد بود زیرا می توانید با استفاده از آن تمامی مواد گیر کرده را بطور کامل چرخ کنید. برخی افراد از این قابلیت برای دوبار چرخ شدن گوشت نیز استفاده می کنند. به این مدل ها توجه کنید.



از گارانتی و ضمانتنامه غافل نشوید. چرخ گوشت وسیله ای بسیار قدرتمند است ولی تا زمانی که به مرحله عمل وارد نشود، نمی توان در مورد آن قضاوت کرد، بعلاوه این وسیله همیشه در معرض خطرات استفاده ناصحیح قرار دارد. پس بهتر است برای آسودگی خیال از کیفیت دستگاه و همچنین خدمات پس از فروش به گارانتی آن نگاه ویژه تری داشته باشید.






 

 

 

 

 

 




ارسال دیدگاه