واحدهای صنفی باید مجوز لازم را برای تبلیغات از اتحادیه بگیرند/ در تولید فرش ماشینی به خودکفایی رسیده ایم
رئيس اتحاديه فرش ماشيني عنوان کرد

واحدهای صنفی باید مجوز لازم را برای تبلیغات از اتحادیه بگیرند/ در تولید فرش ماشینی به خودکفایی رسیده ایم

<p><span style="font-family: Tahoma;">رئیس اتحادیه فرش ماشینی و موکت تهران گفت: طبق ماده 13 قانون نظام صنفی هر واحدصنفی برای تبلیغات در صدا وسیما باید از اتحادیه مجوز بگیرد و واحدهای فاقد پروانه کسب نمی توانند تبلیغات داشته باشند.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از اتاق اصناف ایران ، هادی کمالیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با انتقاد از عملکرد رسانه ملی در پخش تیزرهای تبلیغاتی زیرمجموعه این صنف گفت: ماده 13 قانون نظام صنفی تصریح می‌کند واحدهای صنفی برای جلب مشتری و عرضه کالا خلاف واقع تبلیغ نکنند و برای تأیید محتوا از واحد خود مجوز داشته باشند، اما متأسفانه بدون آنکه مجوزی از اتحادیه گرفته شود، شاهد پخش تیزرهای تبلیغاتی برخی مجتمع‌های جدیدالتأسیس فرش ماشینی هستیم.



وی تصریح کرد:‌ چه معنی دارد که 3 ماه قبل از افتتاح یک مجتمع فروش فرش ماشینی، تیزری با این عنوان از صدا و سیما پخش شود که «برای خرید فرش ماشینی 3 ماه دست نگه دارید» و نتیجه آن می‌شود که بازار فرش ماشینی و 700 واحد پروانه‌دار با این گونه تبلیغات کساد شود، مگر بازار در انحصار یک مجتمع خاص است.



ابطال 50 پروانه کسب واحدهای فرش ماشینی طی یک سال / بیش از 30 درصد از فرش ماشینی ایرانی صادر می‌شود


رئیس اتحادیه فرش ماشینی و موکت تهران گفت: با افزایش شرکت‌های تولید فرش ماشینی در کشور و عرضه بیش از تقاضا، بازار رقابت در این صنف بسیار داغ است، تا جایی که برخی از فروشندگان فرش ماشینی برای افزایش فروش خود متوسل به تبلیغات از جمله تیزرهای تلویزیونی شده‌اند که معلوم نیست محتوای آن چقدر با واقعیت صحت دارد.



وی اظهار داشت: در حال حاضر 700 عضو پروانه‌دار در صنف فرش ماشینی فعالیت می‌کنند، اما 300 واحد بدون پروانه کسب از طرف بازرسان اتحادیه نیز شناسایی شده‌اند که اخطارهای لازم به آنها داده شده و مراحل قانونی را برای اخذ پروانه کسب می‌کنند.



وی با اشاره به اینکه به دلیل تنوع تولید و تعداد برندهای فرش ماشینی در کشور بازار اشباع شده است، افزود: این مسئله معضلاتی را برای این صنف ایجاد کرده تا جایی که برخی برای اینکه قیمت خود را نسبت به دیگران پایین بیاورند، از کیفیت محصول تولیدی می‌کنند.



کمالیان در پاسخ به اینکه واردات فرش ماشینی تا چه حد بر بازار داخل تأثیر گذاشته گفت: تا چند سال پیش اکثر فرش‌های فانتزی وارداتی بود، اما از 4 سال اخیر با ورود دستگاه‌های مدرن حتی این نوع فرش نیز در داخل تولید می‌شود و از طرف دیگر چون تعرفه واردات فرش ماشینی بالا است، برای واردکننده مقرون به صرفه نیست.



ابطال 50 پروانه کسب فرش ماشینی در یک سال

کمالیان با اذعان به اینکه با روندی که پیش می‌رود اعضای پروانه‌دار این صنف رو به ورشکستگی رفته و پروانه خود را باطل می‌کنند، افزود: از ابتدای سال تا کنون 50 واحد صنفی برای ابطال پروانه خود مراجعه کرده‌‌اند.



بیش از 30 درصد از فرش ماشینی ایرانی به خارج کشور صادر می‌شود


وی ادامه داد: این در حالی است که 28 برند فرش ایرانی در تورنمنت فرش ماشینی شرکت کرده‌اند ، یعنی از 160 هزار متر تولید سالانه حدود 90 هزار متر آن مصرف داخلی و بقیه به کشورهایی مانند چین، کانادا و افغانستان صادر می شود.



ارسال دیدگاه