بازار پوشاک ایران در قرق چشم بادامی‌ها

بازار پوشاک ایران در قرق چشم بادامی‌ها

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>با شروع فصل جدید، بازار پوشاک از رونق نسبی برخوردار شده است؛ بازاری که علاوه بر ایران، تولیدات کشورهای مختلف اعم از چین، ترکیه&zwnj;، کره&zwnj;، تایلند، سنگاپور و پاکستان در آن عرضه می&zwnj;شود.<br /> </span></p>

به گزارش  مازند اصناف و به نقل از صبحانه، در این میان پوشاک ترک به دلیل کیفیت مناسب و مرغوبیت و پوشاک چین به دلیل قیمت پایین‌ترشان مورد اقبال زیاد جامعه قرار گرفته‌اند و سهم بالایی در بازار پوشاک ایران دارند.

 

 

به گزارش ایسنا، تنوع قیمت در بازار پوشاک به گستردگی تنوع انواع آن در مدل‌ها و جنس‌های متفاوت است. همچنین قیمت انواع لباس بر اساس شاخص‌های مختلف از جمله کیفیت پارچه، برش و دوخت، محدوده جغرافیایی، محل عرضه، برند بودن یا نبودن لباس و ... است. همچنین موارد بسیار دیگری که حتی شاید به شکل مستقیم به لباس مربوط نباشد در قیمت‌ پوشاک تاثیرگذار است.

 

به گفته تعدادی از فروشندگان هر چند لباس‌های ایرانی از جایگاه نسبتا قابل قبولی در بازار برخوردار هستند اما جنس‌های خارجی از جمله کارهای ترک و چین بخش قابل توجهی از بازار پوشاک را به خود اختصاص داده‌اند. پوشاک ترک این روزها به دلیل کیفیت مناسب و جنس مرغوب‌شان مورد استقبال خریداران لباس قرار گرفته است. از طرفی هم لباس‌های چینی بخش مهمی از بازار لباس را در اختیار دارند و به دلیل قیمت پایین‌ترشان مورد اقبال بخشی از جامعه قرار گرفته‌اند.

 

به غیراز پوشاک چینی، کارهای پاکستان، بنگلادش، تایلند، فیلیپین و برخی دیگر از کشور‌های جنوب شرقی آسیا در بازار لباس عرضه می‌شوند.

 

به گفته فروشندگان لباس، وضعیت بازار پوشاک در این فصل از رونق قابل قبولی برخوردار است.

 

در این بین نگاهی به قیمت انواع لباس مردانه، زنانه و بچه‌گانه در محدوده مرکز تهران خالی از لطف نیست. البته قیمت لباس در عمده فروشی‌ها و بازار لباس پایین‌تر و در برخی از مراکز خرید که فروشنده لباس‌های برند هستند بالاتر از قیمت‌های عنوان شده در این گزارش است.

 

 

قیمت انواع لباس زنانه

 

 

به گفته فروشندگان لباس‌های زنانه، در این مقطع در بین لباس‌های زنانه پالتو، کاپشن، شال زمستانی و مانتو مجلسی بیشترین فروش را دارند.

 

لباس‌های زنانه به دلیل تنوع بیشتری که نسبت به لباس‌های مردانه دارند با قیمت‌های متنوع‌تری عرضه می‌شوند. بررسی‌ها نشان می‌دهد پالتوی زنانه که در این فصل تقاضای نسبتا بالایی دارد بین 300 تا 380 هزار تومان عرضه می‌شود و در برخی از مغازه‌ها این قیمت به بیش از 600 هزار تومان هم می‌رسد.

 

قیمت مانتو مجلسی زنانه با پارچه ترک و دوخت ایران از 250 هزار تومان شروع می‌شود و به حدود 300 هزار تومان می‌رسد. در این بین مانتو‌های مجلسی چینی به طور متوسط بین 180 تا 200 هزار تومان عرضه می‌شود.

 

همچنین مانتو شلوار اداری قیمت‌های متفاوتی دارد و رنج قیمتی آن از 75 تا 300 هزار تومان است.

 

رنج قیمت کاپشن زنانه جنس ایرانی به طور متوسط بین 80 تا 150 هزار تومان است و کاپشن‌های چینی و پاکستانی با قیمت زیر 80 هزار تومان در بازار قابل خرید هستند.

 

شلوار زنانه درجه دو و سه ایرانی و چینی قیمت حدود 30 هزار تومان دارد اما شلوار‌های ایرانی با کیفیت بهتر از 80 هزار تومان شروع می‌شود و تا 200 هزار تومان ادامه هم دارد.

 

همچنین بلوز‌های زمستانی زنانه کار ایرانی رنج قیمتی بین 45 تا 65 هزار تومان دارند و جنس ترک رنج قیمتی بین 80 تا 200 هزار تومان دارد.

 

شال گردن زنانه از حدود 15 هزار تومان که جنس‌های با کیفیت پایین تر است آغاز می‌شود و تا 50 هزار تومان هم عرضه می‌شود. شال زمستانی با کیفیت مناسب نیز از 30 هزار تومان آغاز و تا 50 هزار تومان ادامه دارد.

 

قیمت انواع لباس‌های مردانه

 

 

لباس‌های مردانه مانند لباس‌های زنانه با تنوع قیمت زیادی روبرو هستند.

کت و شلوار مردانه ترک از 350 هزار تومان آغاز می‌شود و تا 700 هزار تومان ادامه می‌یابد. این در حالی است که یک دست کت و شلوار در برخی دیگر از مغازه‌ها رنج قیمتی 200 تا 300 هزار تومان دارد. به عقیده تعدادی از فروشندگان جنس و برش پارچه و البته برند بودن یا نبودن کار مهمترین دلیل این اختلاف قیمت است.

 

یک دست پالتو مردانه کار ایرانی و ترکیه‌ای در مغازه‌های مرکز شهر رنج قیمت 320 تا 450 هزار تومان دارد. همچنین بارانی مردانه رنج قیمت 180 تا 300 هزار تومان دارد. کاپشن مردانه چینی به قیمت 165 هزار تومان به فروش می‌رسد و کاپشن‌های ایرانی درجه یک بین 250 تا 300 تومان عرضه می‌شود.

 

شلوار مردانه از 50 هزار تومان تا حدود 200 هزار تومان در مغازه‌ها عرضه می شود. معمولا قیمت‌های زیر 80 هزار تومان متعلق به کارهای پاکستان،چین است و کارهای ایرانی و ترک قیمت بالای 150 هزار تومان دارد.

 

پیراهن زمستانی مردانه ایرانی با کیفیت مناسب به طور متوسط از حدود 50 هزار تومان آغاز می‌شود و تا 80 هزار تومان ادامه دارد و در برخی مغازه‌ها به بالای 100 هزار تومان می رسد.

 

همچنین پیراهن مردانه ایرانی از رنج قیمت 25 هزار تومان شروع می‌شود و به 100 هزار تومان می رسد، و کارهای برند تا حدود 200 هزار تومان ادامه می یابد.

 

و اما قیمت پوشاک بچه‌گانه

 

لباس های بچه‌گانه قیمت نسبتا بالایی دارند؛ به گونه ای که قیمت یک دست کاپشن بچه‌گانه با قیمت یک دست کاپشن زنانه برابری می‌کند.

 

معمولا خرید لباس برای خردسالان سختی بیشتری هم دارد چرا که علاوه بر قیمت‌های نسبتا بالا، والدین هم به دلیل رشد سریع بچه‌ها در سنین پایین باید در فاصله‌های زمانی کوتاه‌تری باید راهی بازار لباس‌ شوند.

 

بررسی در بازار پوشاک بچه‌گانه هم بیان‌گر این است که بخش زیادی از بازار لباس بچه در اختیار کارهای چینی است.

 

یک دست ست نوزادی ایرانی بین 35 تا 70 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

 

همچنین کاپشن بچه سه تا چهار ساله جنس چینی بین 65 تا 130 هزار تومان است و یک دست ست پسرانه و دخترانه سه تا پنج ساله بین 35 تا 50 هزار تومان است.

 

 


ارسال دیدگاه