نخستین ایستگاه صدور کارت هوشمند ملی در غرب مازندران افتتاح می‌شود
رئيس اداره ثبت احوال چالوس:

نخستین ایستگاه صدور کارت هوشمند ملی در غرب مازندران افتتاح می‌شود

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>رئیس اداره ثبت احوال چالوس از افتتاح نخستین ایستگاه صدور کارت هوشمند ملی در غرب مازندران و به مرکزیت شهرستان چالوس در آینده&zwnj;ای نزدیک خبر داد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از فارس،شعبانعلی ردایی بعدازظهر امروز در حاشیه دیدار با دو تّن از خانواده‌های شهدای این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین ایستگاه کاری صدور کارت هوشمند ملی در غرب مازندران و به مرکزیت شهرستان چالوس در هفته ثبت احوال افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به عملیاتی شدن کارت هوشمند ملی و مصوبه هیئت وزیران در راستای اصل 44 قانون اساسی، سازمان ثبت احوال کشور موظف است تا پایان سال 95 به تمام افراد بالای 15 سال کارت هوشمند ملی ارائه کند.

ردایی یادآور شد: بر همین اساس با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین اداره پست شهرستان چالوس قرار شد تا صدور کارت هوشمند ملی با اولویت خانواده‌های شهدا و ایثارگران در شهرستان چالوس آغاز شود.

وی اعلام داشت: دیدار با دو تن از خانواده‌های شهدا (شهیدان فریبرز ملکان، حمید و محمدکاظم کیادلیری) در آغاز هفته ثبت‌احوال از اولویت‌های کاری ما است.

وی تصریح کرد: تصویری از شناسنامه‌ امام خمینی(ره) به‌‌عنوان لوح تقدیر به این خانواده‌ها اهدا شد.

رئیس اداره ثبت احوال چالوس بیان داشت: دیدار با امام جمعه شهرستان چالوس، فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان چالوس و ارائه‌ گزارش عملکرد 9 ماهه‌ اداره ثبت احوال شهرستان چالوس و همچنین اهدای لوح تقدیر با تصویر شناسنامه امام خمینی(ره) به این عزیزان از دیگر برنامه‌های این اداره در نخستین روز از هفته ثبت احوال بود.

جمعیت شهرستان چالوس 160 هزار و 925 نفر است

ردایی اعلام داشت: تا پایان آذر ماه سال 92 بدون احتساب مهاجرت و براساس سرشماری سال 90 جمعیت شهرستان چالوس 160 هزار و 925 نفر است.

وی یادآور شد: از این تعداد 54 هزار و 51 نفر از جمعیت را مردان و 52 هزار و 874 نفر از آنان را زنان تشکیل می‌دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: جمعیت شهری چالوس 74 هزار و 779 نفر است که از این تعداد 37 هزار و 677 نفر مردان و 37 هزار و 102 نفر زنان هستند.

وی اذعان داشت: در بخش مرکزی شهرستان چالوس 32 هزار و 146 نفر جمعیت داریم که 16 هزار و 374 نفر آنان را مردان و 15 هزار و 772 نفر آن‌را زنان تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان چالوس به بیشترین فراوانی نام در 9 ماهه‌ سال‌ جاری در شهرستان چالوس اشاره کرد و گفت: نام‌های امیرعلی، ابوالفضل، محمدطاها، امیرحسین و مهدی برای مردان از بیشترین فراوانی برخوردار بود.

وی تصریح کرد: اسامی فاطمه، زهرا، ثنا، ستایش و یسنا دارای بیشترین فراوانی نام برای زنان در 9 ماهه‌ سال‌جاری بود.


ارسال دیدگاه