نکاتی در مورد خرید یک ماشین ظرفشویی خوب +قیمت

نکاتی در مورد خرید یک ماشین ظرفشویی خوب +قیمت

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>تا همین چند سال پیش خرید یک دستگاه ماشین ظرفشویی برای بسیاری از خانواده&zwnj;ها به&zwnj;عنوان خریدی کاملا تجملاتی و غیرضروری مطرح بود، اما با توجه به صنعتی شدن زندگی و به دلیل شاغل بودن زوجین به صورت همزمان، ماشین ظرفشویی به وسیله&zwnj;ای غیرقابل چشم&zwnj;پوشی در بسیاری از خانواده&zwnj;ها تبدیل شده است،</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از صبحانه، اما سوال اصلی این است که واقعا کدام ماشین و چه مشخصاتی برای ما قابل استفاده است و باید هنگام خرید آن به چه نکاتی دقت داشته باشیم.
 

تعداد نفرات منزل را دریابیم


جام جم نوشت: اولین و مهم ترین نکته در انتخاب ماشین ظرفشویی برای خریداران این وسیله، انتخاب صحیح ظرفیت ماشین ظرفشویی برای خانواده است، چون تولیدکنندگان ظرفیت 4، 6، 8، 12 (144 تکه ظرف) و 14 نفره (حدود 160 تکه ظرف داخل سبد آن قرار می گیرد) را برای این وسیله در ابعاد خانگی در نظر گرفته اند. به این ترتیب که ماشین ظرفشویی هشت نفره که 108 تکه ظرف را داخل خود جای می دهد برای خانواده ای با جمعیت حداکثر تا هشت نفر یا خانواده ای چهار نفره با رفت و آمد بالا مناسب است. فراموش نکنید بهتر است برای تعیین ظرفیت مورد نیاز همیشه تعداد افراد خانواده را یک یا دو نفر بیشتر در نظر بگیرید.


رومیزی، توکار یا ایستاده


حال که ظرفیت مناسب ماشین ظرفشویی را تعیین کردیم، نوبت به انتخاب یکی از مدل های متفاوت ماشین ظرفشویی رسیده است. چون سازندگان این وسیله دو نوع مختلف از ماشین ظرفشویی (ایستاده و رومیزی) را برای خریداران تدارک دیده اند که عبارتند از؛



الف ـ ایستاده: این مدل از ماشین ظرفشویی که درواقع در دو نوع توکار و معمولی طراحی شده، دستگاهی کاملا مستقل مانند ماشین لباسشویی است که خریداران فقط کافی است برق، آب و محل تخلیه آب برایش فراهم کرده و جایی در گوشه آشپزخانه از آن استفاده کنند.



در حالی که برخی آشپزخانه ها به صورتی طراحی شده است که تمام تجهیزات و لوازم آن داخل کابینت قرار گرفته و نمایی هماهنگ و یکدست به خود دیده است، از این رو نمونه های ایستاده (ثابت یا توکار) ماشین ظرفشویی در این آشپزخانه ها به کار خواهد رفت و تا زمانی که قصد تغییر دکوراسیون یا همان کابینت ها را نداشته باشید، گزینه ای مناسب برای شماست.



ب ـ مدل رومیزی: این نوع از ماشین ظرفشویی همان طور که از نامش پیداست، قابلیت قرار گرفتن روی کابینت را دارد و حتی می توان آن را در مواقع غیرضروری داخل انباری قرار داد و هر زمان نیاز بود بسادگی کنار سینک آشپزخانه نصب و استفاده کرد. چون لوله تخلیه آن داخل سینک قرار گرفته و کافی است لوله ورود آب را به محل اتصال پشت دستگاه وصل کنید.



بازوهایی کارآمد

اصلی ترین خواسته خریداران از ماشین ظرفشویی پاکیزگی و ضدعفونی کردن ظروف کثیف غذاست. بنابراین یکی از گزینه های بسیار مهم هنگام خرید ماشین ظرفشویی، دانستن تعداد بازوهای آبپاش و شکل طراحی این قطعه است، چون هرچه تعداد این بازوها در ماشین ظرفشویی بیشتر باشد پاکیزگی بیشتری برای شما به ارمغان می آورد. در برندهای معمولی و نمونه های رومیزی با ظرفیت کم، سازندگان برای کاهش هزینه تولید و قیمت تمام شده محصول از یک بازوی آبپاش استفاده می کنند؛ حال آن که سازندگانی که نامشان در این زمینه مطرح است با به کارگیری فناوری های خاص طراحی و نصب تعداد بیشتر بازوهای آبپاش (حداقل سه بازو) سعی در ارائه کیفیت بهتر بخصوص در ظرفیت های بالای ماشین ظرفشویی دارند.



قفسه ها را جدی بگیرید


اگر شما علاقه زیادی به آشپزی یا شیرینی پزی در منزل دارید و رفت و آمدهای خانوادگی و دوره های دوستانه را جزو برنامه هفتگی خود قرار داده اید، بدون تردید نیازمند داشتن ماشین ظرفشویی با ظرفیت بالا هستید، اما نکته بسیار مهم در این زمینه انتخاب ماشین ظرفشویی متناسب نه از نظر ظرفیت، بلکه از لحاظ طبقات داخلی و نوع سبدهایش است. هرچند اکثر ماشین های ظرفشویی دارای دو طبقه با سبدهای مخصوص قرار گرفتن ظروف است، اما برخی برندها دارای یک سبد اضافه و سبدهای قابل تنظیم را به خریداران خود هدیه داده اند و معمولا علامت 2XLL را در این نمونه ها خواهید دید که بیانگر فضای بیشتر برای تنظیم سبد است.



بنابراین قابلیت تنظیم فضا و سبد در برند مورد نظرتان را جدی بگیرید، چون برای شما راه حلی مفید است تا از دوره های دوستانه و خانوادگی خود و همچنین از هنر شیرینی پزی همراه خانواده لذت ببرید و هیچ گونه نگرانی برای قرار دادن سینی فر یا قابلمه های بزرگ داخل ماشین ظرفشویی نداشته باشید.


شست وشو با بخار، بسیار بهتر از آب

اگر در دنیای مجازی به دنبال انتخاب بهترین برند هستید، بدون تردید با برخی نظرات خریداران روبه رو شده اید که از لک شدن ظروف خود هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی گلایه کرده اند. در این باره بد نیست بدانید شاید نمونه های قدیمی ماشین ظرفشویی این مشکل را داشته اند، اما با توجه به پیشرفت ایجاد شده در نحوه طراحی ماشین های ظرفشویی جدید و استفاده از سیستم شست وشو با بخار دیگر خبری از لکه ها نیست. چون ماشین با استفاده از فشار بخار و البته حرارت قابل قبول آن (حدود 70 درجه سانتی گراد)، تمام لک ها را از سطح ظروف پاک خواهد کرد. البته فراموش نکنید این امکان در مدل هایی که فقط از آب گرم منزل استفاده می کنند هرگز وجود ندارد، چون در این نمونه از شوینده ها گرمکن آب تعبیه نشده و دستگاه با آبگرمی که از سیستم گرمایشی منزل با درجه حرارتی حدود 55 درجه تنظیم شده کار خواهد کرد.



سنسورهای مورد نیاز


براساس توصیه کارشناسان، ماشین هایی که دارای سنسورهای شناسایی میزان کثیفی ظروف و حجم ظرف داخل دستگاه هستند، بهترین گزینه برای انتخاب خانواده هاست. چون با استفاده از این موارد ماشین ظرفشویی به طور اتوماتیک میزان انرژی مورد نیاز خود را تنظیم کرده و از اضافه شدن هزینه های شما جلوگیری می کند، این در حالی است که علاوه بر این سنسورها برخی سازندگان برای کاهش هزینه های مصرف کنندگان، سیستمی با نام شست وشوی تاخیری را در تولیدات خود به کار گرفته اند، به گونه ای که ماشین ظرفشویی به طور اتوماتیک خارج از ساعات پیک مصرف برق (از یک بامداد تا 11 صبح) روشن شده و شروع به کار می کند.



عایقی مفید


همان طور که قبلا اشاره شد یکی از بهترین گزینه های انتخاب ماشین ظرفشویی، دستگاهی است که دارای سیستم شست وشوی تاخیری باشد به صورتی که ماشین خارج از ساعات پیک مصرف به طور اتوماتیک شروع به کار کرده و با مصرف کمترین انرژی، ظروف منزل شما را پس از اتمام کارش پاکیزه به شما تحویل می دهد، این در حالی است که معمولا ساعات خارج از پیک مصرف یا ساعات اولیه صبح یا نیمه شب تعیین شده است و شما مشغول استراحت هستید، از این رو دستگاه هایی که دارای عایق صوتی هستند بهترین گزینه انتخاب شما خواهد بود، چون ماشین ظرفشویی با توجه به نوع طراحی و کارکردش برای تامین فشار آب یا تخلیه و آبگیری سر و صدای زیادی تولید می کند، بنابراین داشتن این امتیاز که دستگاه با استفاده از عایق مناسب صوتی طراحی شده و کمترین میزان سر و صدا را تولید می کند برای شما ارزشمند است.

 

 

 


ارسال دیدگاه