تمرد از مالیات تمرد از قانون است/ رشد 7 درصدی ارزش افزوده در سال 95
اختصاصي/ مشاور مالياتي اتاق اصناف کشور در نشست بررسي ارزش افزوده ساري:

تمرد از مالیات تمرد از قانون است/ رشد 7 درصدی ارزش افزوده در سال 95

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>مشاور مالیاتی جامعه اسلامی اصناف و بازار در نشست بررسی ارزش افزوده ساری گفت:<span style='font-family: Tahoma;'> هیچکس تمرد از پرداخت مالیات نمی کند، چرا که تمرد از مالیات تمرد از قانون است؛ همه ما باید به وظیفه خود در خصوص پرداخت مالیات عمل کنیم.</span><br /> </span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف مشاور مالیاتی جامعه اسلامی اصناف و بازار کشور در نشست بررسی ارزش افزوده در ساری در جمع روسای اتحادیه های صنفی این شهرستان گفت:همه ما مالیات می دهیم "سمعا و طاعتا". اما آن چه مهم است چگونه دادن و چه میزان دادن آن است.

 

 

 


 

وی با بیان اینکه هیچکس تمرد از پرداخت مالیات نمی کند، چرا که تمرد از مالیات تمرد از قانون است؛افزود: ما باید به وظیفه خود در خصوص پرداخت مالیات عمل کنیم، چرا که اگر به این مهم عمل کنیم می توانیم از دولت پرسشگر باشبم و در مقام مطالبه گری از آنان در قبال پرداخت مالیات درخواست ارائه خدمات داشته باشیم.

 


 

محمد رضا جعفریان با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما فاکتور نویسی و ارائه فاکتور به درستی اجرا نمی شود اظهار داشت: توصیه موکد من به بازاریان عدم صدور فاکتورهای صوری است. ارائه فاکتورهایی از این دست به سبب دریافت تسهیلات برابر قوانین مالیاتی جریمه ی 100% را بدنبال خواهد داشت.

 


 

نماینده اتاق اصناف کشور با بیان اینکه در سال 95 دیگر مالیات علی الراس نخواهیم داشت، تصریح کرد:هر چند با چانه زنی های صورت گرفته ارزش افزوده در سال 94 نیز 8% خواهد بود، اما در برنامه ششم این میزان با 7% رشد به 15% تغییر خواهد یافت.

 


وی از اجرایی شدن نصب دستگاه های مکانیزه و poz در برخی از اتحادیه ها در سال 94 خبر داد و اذعان داشت: اتحادیه های لاستیک فروشان،مصالح فروشان،نمایشگاه اتومبیل،تجهیزات الکترونیک،رنگ ساختمانی،مواد شیمیایی،کالاهای وارداتی،میوه و تره بار و فروشندگان یخچال های صنعتی مشمول این تصمیم خواهند شد و پس از نصب این دستگاه ها ارزش افزوده در معاملات آن ها نیز محاسبه خواهد شد.

 


محمد رضا جعفریان با بیان اینکه کلیه فعالان اقتصادی ارایه دهنده خدمات و عرضه کالا مشمول پرداخت مالیات می شوند، خاطر نشان کرد: بر اساس ماده 60 قوانین مالیاتی هر شرکت خدماتی پس از ثبت در سازمان مالیاتی کشور موظف به تسلیم اظهار نامه خواهد بودو در صورت عدم ارائه اظهارنامه از سوی آنان علیرغم عدم مشمول شدن پرداخت مالیات با جریمه 20 تا 25 درصدی مواجه خواهند شد.


نماینده اتاق اصناف کشور در خصوص مشکلات بازار طلا و قوانین مالیاتی آن بیان داشت: باید در نظر داشت که طلا کالا نیست، بلکه سرمایه است و بر اساس این نگاه باید تنها از اصل طلا مالیات گرفته شود که این مهم در حال حاضر رعایت نمی شود.

 

 

 

 

مشاور مالیاتی اتاق اصناف کشور در پایان این نشست در خصوص مالیات واحد های صنفی چاپخانه داران گفت: برابر ماده 139 قانون واحدهای چاپ و نشر را به شرط داشتن مجوز از سوی وزارت ارشاد ،از پرداخت مالیات معاف نموده است. باید توجه داشت که این معافیت مشمول خود کاغذ است نه دستمزد. لذا این واحدها باید در قبال اخذ دستمزد ضمن صدور فاکتور مالیات پرداخت نمایند.


انتهای پیام/

مجتبی قربانی






ارسال دیدگاه