کشف جدیدترین روش قاچاق کفش و لباس به کشور/ راز ارزانی عجیب یک محصول صنعتی فاش شد +سند

کشف جدیدترین روش قاچاق کفش و لباس به کشور/ راز ارزانی عجیب یک محصول صنعتی فاش شد +سند

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>دبیر کمیسیون در گزارش خود اعلام کرده که برخی واردکنندگان کفش و البسه، این کالاها را در داخل محموله های چسب، وارد کشور می کنند و چسب های وارداتی که برای این واردکنندگان غیرقانونی فاقد ارزش است، با قیمت ارزان تر از تولیدات داخلی به فروش می رسد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از صبحانه آنلاین ، شاید عده ای از مردم در یک نگاه ساده انگارانه بگویند وقتی کالاهای مرغوب و حتی غیر مرغوب اما ارزان خارجی هست چه نیازی به مصرف کالای داخلی وجود دارد؟ البته پاسخ ساده به این سوال هم این است که در کنار ارزشمندی هویت ملی و تقویت روحیه خودکفایی، مهمترین اثر مصرف کالای داخلی، رفع بیکاری است.



اگرچه قاچاقچیان کالا از انواع روش ها و ترفندها برای واردات محصول خود استفاده می کنند و در عین حال مسئولان و دستگاههای مختلف نیز تلاش دارند این معضل را کاهش داده و با این سودجویان برخورد کنند، اما بهترین راه برخورد، عزم مردم برای خرید نکردن اجناس قاچاق و معرفی این متخلفان به مراجع قضایی است.


در کنار روش های مختلفی که قاچاقچیان برای ورود کالا به کشور استفاده می کنند، اطلاعات و گزارش کمیسیون برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا در اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین مناطق کشور، حائز اهمیت و توجه است.



بر اساس این گزارش که خطاب به ریاست پلیس اگاهی اصفهان نوشته شده و نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده است، اعلام شده که برخی واردکنندگان کالاهای گروه اولویت 10 که دارای حقوق ورودی گمرکی 2 برابر نسبت به سایر کالاها هستند، را در کانتینرها و کامیون های حامل کالاهای دیگر با حقوق ورودی گمرکی کمتر، به کشور وارد می کنند.

 

 



 

دبیر این کمیسیون در ادامه گزارش خود اعلام کرده است که برخی واردکنندگان کیف و کفش و البسه، این کالاها را در داخل محموله های چسب، وارد کشور می کنند و چسب های وارداتی که برای این واردکنندگان غیرقانونی فاقد ارزش است، با قیمت ارزان تر از تولیدات داخلی به فروش می رسد و این موضوع مشکلات فراوانی برای واحدهای تولیدی ایجاد و برخی از آنها را تعطیل کرده است.

 



این نامه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان ضمن آنکه پرده از ارزانی یک محصول خارجی در کشور بر می دارد، اما نشان می دهد برخی قاچاقچیان، از روش های رسمی برای وارد کردن جنس قاچاق استفاده می کنند و ضرورت برخورد و نظارت جدی تر در بخش هایی چون گمرک با این موضوع احساس می شود.


ارسال دیدگاه