انجام بيش از350 هزار بازرسی از واحدهاي صنفي سراسر کشور در شهریورماه

انجام بيش از350 هزار بازرسی از واحدهاي صنفي سراسر کشور در شهریورماه

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>شهریور ماه سال جاری بيش از 350 هزار فقره بازرسی از واحدهای صنفی سراسر کشور توسط بازرسان واحد بازرسي و نظارت اتاق&zwnj;های اصناف سراسر کشورمورد بازرسی قرار گرفتند.<br /> </span></p>

به گزارش  مازند اصناف و به نقل از اتاق اصناف ايران، بر اساس آمار و اطلاعات اعلام شده از سوی مديريت بازرسي و نظارت اتاق اصناف ایران، در شهریور ماه سال جاري از بخش‌هاي خرده فروشي، عمده فروشي، خدماتي، توليدي، انبارها و سردخانه ها، 397 هزار و 809 فقره بازرسي از واحدهاي صنفي سراسر کشور صورت گرفته است.



طبق این گزارش، از اين تعداد 20 هزار و 202 مورد منجر به تشکيل پرونده شد که ارزش ريالي اين پرونده‌ها 30 ميليارد و 756 ميليون و 466 هزار و 772 ريال است که برای رسيدگي به تعزيرات حکومتي، سازمان‌ها و ادارات ذيربط ارسال شده است.



بر اساس این گزارش، بعد از بررسی‌های معموله و ارزیابی کارشناسان 16 هزار و 459 فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد و از کل شکایات قابل پیگیری 15 درصد منجر به رضایت شاکی، 29 درصد متخلف، 44 درصد غیر متخلف و 12 درصد دردست بررسی است.



طی این دوره از مجموع 16 هزار و 459 فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی و نظارت اصناف کشور 65 درصد در بخش کالا و 35 درصد در بخش خدمات است، که از مجموع شکایات دریافتی 20 درصد بصورت حضوری 65 درصد تلفنی و 15 درصد بصورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است.



گزارش‌هاي رسيده حاکي است که در شهریور ماه سال جاری قیمت برنج، گوشت قرمز، ماکارونی،حبوبات ، میوه ومرکبات، فولاد و لاستیک خودرو با افزایش چند درصدی روبرو بود.

همچنین بيشترين تخلفات صورت گرفته در شهریورسال جاری، در حوزه کالا و خدمات مربوط به نان، میوه و مرکبات ، صیفی جات، گوشت مرغ، لبنیات ، حبوبات ، گوشت قرمز، تخم مرغ ،روغن خوراکی، قندوشکرمی‌باشد.

طبق این گزارش، بيشترين عناوين تخلف مربوط به درج نکردن قیمت با 8 هزار و 260 فقره تخلف، گرانفروشی با 6 هزار و 398 مورد تخلف و صادر نکردن صورتحساب با 2 هزار و 348 فقره تخلف بود.



120 هزار بازرسی از نمایشگاه‌های پاییزه



براساس گزارش مدیریت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران بیش از 120 هزار فقره بازرسی از غرفه‌های مختلف نمایشگاه‌های پاییزه 31 استان کشور توسط بازرسان اصناف بعمل آمده است.

طبق این گزارش از 127 هزار و 761 بازرسی صورت گرفته از غرفه‌های مختلف نمایشگاه پاییزه در سراسر کشور 320 فقره پرونده تخلفاتی تشکیل و تعداد 298 فقره به ارزش ریالی 272 میلیون 632 هزار و 990 ریال برای رسیدگی به محاکم تعزیراتی ارسال گردیده است.



بر اساس این گزارش در طی این دوره از برگزاری نمایشگاه‌ها 197 نمایشگاه با بیش از12 هزار غرفه و تعداد 12 هزار 494 مورد واحد فروش فوق العاده در سراسر کشور فعالیت داشته اند.



طبق این گزارش هدف از برگزاری این طرح یکسان سازی قیمت ها و برخورد با گران فروشی و قیمت های کاذب کالاهای مصرفی مردم می باشد.



براساس این گزارش از مجموع پرونده‌های متشکله، بیشترین تخلفات به ترتیب در خصوص گرانفروشی ،عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب بوده و بیشترین شکایات در این بخش نیز به ترتیب مربوط به مواد غذایی، پوشاک و مواد پروتئینی ،کیف ، کفش و لوازم التحریر بوده است.



ارسال دیدگاه