قابلیت‌های جدید سیستم عامل iOS8 + تصاویر

قابلیت‌های جدید سیستم عامل iOS8 + تصاویر

<p><span style='font-family: Tahoma;'>اپل با معرفی گوشی های آیفون جدید خود قابلیت های جدیدی را برای سیستم عامل ابزارهای همراه خود معرفی کرد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از بازار خبر،  هنگامی که شرکت اپل در ماه جولای سیستم‌عامل جدید خود را با عنوان iOS8 برای دستگاه‌های همراه معرفی کرد شاهد تغییرات جالبی از جمله اپلیکیشن پیش فرضی برای فعالیت‌های ورزشی و برسی وضعیت سلامت، کیبوردهای جدید و سیستم نوتیفیکیشن بهینه بودیم.



اما اپل هفته پیش به همراه معرفی آیفون جدید و ساعت هوشمند خود قابلیت‌های جدیدی را برای سیستم عامل iOS8 معرفی کرد که قصد داریم در ادامه به برخی از آن‌ها بپردازیم.

 
Apple Pay

از میان تمام قابلیت‌های جدیدی که به همراه سیستم عامل جدید خواهد آمد سیستم پرداخت هوشمند و موبایل Apple Pay به‌احتمال‌زیاد مهم‌ترین آن‌ها است. کاربرانی که آیفون‌های 6 و 6 پلاس را خریداری کنند می‌توانند با کمک این قابلیت در سیستم عامل جدید و اتصال NFC می‌توانند به کمک دستگاه‌هایی که در مراکز خرید قرار دارد هویت خود را از طریق اسکنر اثرانگشت تأیید کند و بودن نیاز به کارت بانکی و پول نقد خرید خود را انجام دهند. سیستم به صورت خودکار تمام تراکنش‌های کاربر را در اپلیکیشن passbook (به غیر از شماره حساب کاربر) ثبت می‌کند. از انجایی که کاربران آیفون‌های قدیمی تر مجهز به سیستم NFC نیستند، کاربرد Apple Pay برای آن ها محدوتر خواهد بودو تنها می‌توانند از این سیستم برای پرداخت‌های فروشگاه اپل و برخی دیگر تراکنش‌های آنلاین استفاده کنند.




قابلیت‌های ناوبری جدید

از انجایی که گوشی‌های جدید آیفون صفحه نمایش‌های بزرگ‌تری دارند  شرکت اپل برای راحتی کار و ناوبری هنگام استفاده از گوشی قابلیت‌های جدیدی را در سیستم عامل جدید خود در نظر گرفته است. یکی از بارزترین آن‌ها استفاده از گوشی در حال افقی است. در این حالت آیکون ها نیز به صورت افقی قرار می‌گیرند و حرکت در صفحات و منوها را برای کاربر آسان می‌کنند.
یکی دیگر از قابلیت‌های جدید ناوبری "دسترسی" نام دارد. بدین صورت که کاربر با دوبار فشردن کلید home می‌تواند محتویات صفحه را کمی به پایین شیفت دهد تا دسترسی به بالای صفحه آسان بوده و دیگر نیازی به استفاده از دو دست برای کار با گوشی نباشد.




سلامت

پردازنده جانی و فشار سنجی پردازنده M8 جدید آیفون را همراهی می‌کنند به این معنی است که آیفون 6 می‌تواند اطلاعات بسیار بیشتری را در مورد حرکات و تحرکات شما ثبت و آنالیز کند. به این ترتیب آیفون می تواند  تشخیص دهد که چه مسافتی را با چه سرعتی طی کرده‌اید و چه میزان از سطح دریا فاصله گرفته‌اید. علاوه بر این پردازنده جدید می‌داند که آیا قدم می‌زنید، می‌دوید، یا دوچرخه سواری می‌کنید! همه این اطلاعات در اپلیکیشنی که به همراه IOS جدید عرضه می‌شود ذخیره شده، تحلیل می‌شود و به کاربر نمایش داده می‌شود. اپلیکیشن های جانبی دیگر نیز می توانند از این اطلاعات استفاده کنند. البته بار دیگر لازم به ذکر است که تمام این قابلیت ها به طور کامل در آیفون‌های جدید با سیستم سخت افزاری جدید قابل استفاده است و عملکرد آن ها در آیفون‌های قدیمی تر محدودتر است.




ارسال دیدگاه