گران‌ترین فراری‌های کلاسیک+تصاویر

گران‌ترین فراری‌های کلاسیک+تصاویر

<p> <p><span style='font-family: Tahoma;'>شرکت ایتالیایی فراری از قدیمی ترین و پرآوازه ترین خودروسازانی است که به تولید اتومبیل هایی گران قیمت و لوکس با عملکردی بالا شهرت دارد.</span></p> </p> <p>&nbsp;</p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از بازار خبر،از سال 1947 تا کنون شرکت ایتالیایی فراری در حال تولید برخی از زیباترین، خاص‌ترین و گران‌ترین خودروهای موجود در دنیا بوده است.

 

به طوری که فراری در طول سال ها به یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید خودروهای لوکس و خودروهایی مختص مسابقات حرفه ای اوتومبیل رانی بوده است.

 

انزو فراری که علاقه خاصی به خودروهای لوکس و گران قیمت و در عین حال سریع و کارآمد داشت، فراری را تأسیس کرد.

 

در حال حاضر فراری متعلق به گروه خودروسازی فیات بوده اما با این حال هنوز به تولید خودروهای خاص خود ادامه می‌دهد و از روزهای پایانی خود فاصله زیادی دارد. خودروهای فراری همچنان در مسابقات اتومبیل رانی پیشتاز هستند و بسیاری از تیم ها در مسابقات ترجیح می‌دهند از خودروهای این شرکت استفاده کنند.

 

در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از گران‌ترین خودروهای خاص و قدیمی فراری بپردازیم.

 
فراری 308 GTB مدل 1975
این مدل فراری یکی از ارزان‌ترین مدل‌های قدیمی این شرکت بوده اما با این حال همچنان نسبت به خودروهای دیگر قیمت بالایی دارد. یکی از دلایل شهرت فراری 308 GTB این بود که در اوایل دهه 80 میلادی از آن در برنامه تلویزیونی مگنوم پی آی استفاده می‌شد. یکی از دلایل گران بودن فراری 308 GTB نیز همین محبوبیت آن در آن سال ها است.

 


فراری 375 آمریکا مدل 1953
فراری 375 آمریکا مجهز به یک موتور لامپردی با توان تولیدی 296 اسب بخار بود که نسبت به ابعادش رقم قابل توجهی به حساب می‌آمد. اما دلیل اصلی گران بودن فراری 375 آمریکا این است که تنها 11 دستگاه از آن در سال 1053 تولید شد. به همین دلیل تعداد بسیار کمی از این مدل فراری که باقی مانده‌اند در حراجی‌های با قیمتی بیش از آ میلیون دلار خریدوفروش می‌شوند.

 


فراری 330 P3 مدل 1966
یکی آر دلایل خاص بودن فراری 330 P3 این است که این مدل اولین خودروی شرکت فراری بود که درهای آن بر خلاف مدل‌های دیگر آلومینیومی از جنس فایبرگلاس ساخته می‌شد. علاوه بر این کلاج سیستم دنده دستی این خودرو به جای اینکه بین موتور و گیربکس باشد قبل از گیربکس قرار داشت. فراری 330 P3 تنها یک صندلی دارد و آن هم تقریباً در وسط اتاق خودرو قرار گرفته است.

 


فراری 412 S مدل 1958
فراری 412 S در ابتدای تولید با مشکلات بسیار زیادی رو به رو بود و ادامه روند تولید آن بیشتر شبیه یک معجزه بود. بعد از تولید فراری 412 S و اولین حضور آن در مسابقات با شکست‌های سنگینی رو به رو شد و به کارخانه فراری برگشت. فراری تغییراتی را در آن ایجاد کردو ترمزهای دیسکی را نیز برای آن در نظر گرفت. پس از آن فراری 412 S حضور بسیار موفقی در مسابقات داشت و توانست چندین مقام در مسابقات مختلف را کسب کند. یکی از دلایل گران قیمت بودن نسخه‌های باقی مانده از این فراری امروزه همان قهرمانی ها در مسابقات مختلف است.

 


فراری 340 مدل 1953
از فراری مدل 240 تنها سه دستگاه تولید شد. از همین جهت این مدل نه تنها یکی از کمیاب‌ترین مدل‌های برند فراری بوده بلکه یکی از نایاب‌ترین خودروهای دنیا نیز است. فراری 340 برای اولین بار در سال 1953 وارد مسابقات شد اما نتوانست مقام‌های خوبی به دست آورد. اما بعد از کمی تغییرات در کارخانه فراری و تقویت موتور نوار قهرمانی آن تا مدت ها ادامه داشت. بعدها فراری 340 به یک خریدار آمریکایی فروخته شد و توانست علاوه بر اروپا در مسابقات آمریکایی نیز مقام‌های زیادی به دست بیاورد.

 


فراری GT250 مدل 1959
فراری GT250 مجهز به یک موتور V12 بود و در دو نسخه مسابقه ای و شهری تولید می‌شد. فراری سال‌ها وقت و پول خود را در دهه 50 صرف طراحی و ساخت این خودرو کرد به طوری که در نهایت فراری GT250 در سال 1959 روانه بازار شد. مدت زمان زیادی طول نکشید که فراری GT250 به دلیل شتاب بسیار بالا و تعادل فوق العاده در پیچ‌های تند محبوبیت زیادی پیدا کرد.

 


فراری 250 اسپایدر مدل 1961
یکی از دلایل محبوبیت و شهرت 250 اسپایدر حضوران در برنامه تلویزیونی تعطیلات فریس بلر در اوایل دهه 80 میلادی بود. اما دلیل اصلی خاص بودن و قیمت گران آن این است که تنها 50 دستگاه از آن تولید شده است. فراری 250 اسپایدر مجهز به یک موتور 3 لیتری V12 است که 280 اسب بخار توان دارد. در یکی حراجی در سال 2008 تعدادی از این مدل فراری هرکدام با قیمتی معادل 13 میلیون دلار به فروش رسیدند. فراری به احتمال زیاد قصد دارد یک نسخه جدید مشابه فراری 250 اسپایدر را تولید کند. اما هنوز خبری قطعی در این مورد وجود ندارد.

 


فراری 250 GTO مدل 1962
تنها 39 دستگاه از فراری 250 GTO در سال 1962 ساخته شد. هدف از تولید این مدل فراری حضور آن‌ها در مسابقات با رانندگی استرلینگ ماس بود. اما این راننده افسانه ای به علت حادثه ای که قبل از حضور فراری 250 GTO برایش اتفاق افتاد، هیچ گاه نتوانست با این خودرو مسابقه دهد. با این وجود فراری 250 GTO در چندین مسابقه شرکت کرد و مقام‌های خوبی بدست آورد. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو کمتر از 6 ثانیه است.




ارسال دیدگاه