بودجه آموزش و پرورش 2 هزار میلیارد تومان افزایش یافت
عضو کميسيون آموزش مجلس:

بودجه آموزش و پرورش 2 هزار میلیارد تومان افزایش یافت

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از افزایش 2 هزار میلیارد تومانی بودجه آموزش و پرورش در کشور خبر داد و گفت: بودجه آموزش و پرورش کشور از مبلغ 17 هزار میلیارد تومان به 19 هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از فارس، قاسم احمدی لاشکی بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شهرستان ساری اظهار داشت: پژوهشگران کشور ما در حوزه‌های مختلف علمی رتبه ممتازی را کسب کردند.

وی تصریح کرد: در چشم‌انداز 1404 کشور ما باید در کشور در همه سطوح رتبه اول منطقه را به خود اختصاص دهد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروز در بسیاری از حوزه از برنامه زمان‌بندی شده جلوتر هستیم.

وی اضافه کرد: در حوزه پژوهش و بهداشت و درمان به اهداف پیش‌بینی شده در چشم‌انداز 1404 بسیار نزدیک شدیدم و رتبه دوم منطقه در اختیار کشور ما است و همین‌طور در حوزه علم و فن‌آوری رتبه نخست منطقه متعلق به ایران اسلامی است.

احمدی لاشکی تاکید کرد: دستیابی به اهداف از پیش تعیین‌شده را نباید متعلق به دولت‌ها بدانیم و این پیشرفت‌ها متعلق به نظام و تدابیر رهبر معظم انقلاب است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های دانشمندان کشور در حوزه هوا و فضا بیان داشت: در کشور برنامه‌ریزی برای حضور در 1360 کیلومتری فضا در حال انجام است که جلوه‌ای از تلاش پژوهشگران برتر است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جوانان مانند مصطفی احمدی روشن، شهریاری‌ها و رضایی‌ها را توسعه و پیشرفت را به خوبی برای ما باز کردند و ما نیز امروز باید همین مسیر را به خوبی ادامه بدهیم.

وی ادامه داد: امروز جایگاه فن‌آوری و پژوهش در کشور ما روز به روز به سمت تعالی در حرکت است.

احمدی لاشکی با اشاره به تحریم‌های اعمال شده بر ضد کشور ما خاطرنشان کرد: جوانان ایران اسلامی مستعد و دارای ظرفیت بسیار بزرگی هستند و باید قدرشان را بدانیم و از سوی دولت و مجلس باید حمایت شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به افزایش 2 هزار میلیارد تومانی بودجه آموزش و پرورش در کشور اشاره کرد و گفت: بودجه آموزش و پرورش کشور از مبلغ 17 هزار میلیارد تومان به 19 هزار میلیارد تومان در سال جاری رسید که 90 درصد این بودجه مربوط به حقوق و هزینه‌های این سازمان است.

وی با اشاره به افزایش دو برابری بودجه دانشگاه فرهنگیان در کشور بیان داشت: بودجه 72 میلیارد تومانی این دانشگاه در سال جاری به 146 میلیارد تومان رسید که 63.5 درصد این بودجه مربوط به حقوق و دستمزد است و 30 درصد این بودجه برای سایر اقدامات در این دانشگاه اختصاص می‌یابد.

احمدی لاشکی خواستار توسعه فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان در کشور شد و گفت: توسعه فضای عمرانی در دانشگاه فرهنگیان باید همراه با پژوهش باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از همسایه بودن دانشگاه فرهنگیان ساری با زندان ساری بیان داشت: کارهای سازه نیز باید بر اساس پژوهش باشد و همسایه بودن دانشگاه فرهنگیان و زندان ساری نشان می‌دهد که در این امر به نحو مناسب کار نشد.

احمدی لاشکی از تصمیمات جدید مجلس برای حذف کنکور از دانشگاه خبر داد و گفت: شورای سنجش و پذیرش دانشگاه در حال تصویب قانونی است که تنها برای 30 درصد از رشته‌ها دانشگاهی کنکور گذاشته شود.

وی با انتقاد از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی که در سال جدید 11 هزار نفر را بدون کنکور پذیرفت گفت: دانشگاه آزاد اسلامی و از داوطلبانی که در کنکور این دانشگاه شرکت نکردند 7 میلیارد تومان هزینه ثبت نام گرفت.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: این روند در کشور باید اصلاح شود و در کنکور سراسری نیز باید روشی اتخاذ شود که همه متقاضیان در کنکور برای انتخاب رشته اقدام نکنند.


ارسال دیدگاه