دستگیری 17 متخلف در حوزه منابع طبیعی غرب مازندران
فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي مازندران خبر داد

دستگیری 17 متخلف در حوزه منابع طبیعی غرب مازندران

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر گفت: در هشت ماه سال&zwnj;جاری 17 نفر از متخلفان در حوزه منابع طبیعی غرب مازندران دستگیر شدند.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف از فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران نوشهر، یوسفعلی ادیب با بیان اینکه از متخلفان تعداد 17 وسیله نقلیه نیز ضبط شد اظهار داشت: وسایل مورد استفاده آنان مانند اره موتوری نیز توقیف می‌شود که تعداد وسایل ضبط شده هشت دستگاه بود.

وی بیان داشت: متصرفان اراضی ملی و قاچاقچیان چوب گاه با ماموران منابع طبیعی درگیر می‌شوند که در این مدت سه مورد درگیری رخ داد که در این درگیری‌ها ماموران منابع طبیعی آسیب ندیدند.

ادیب با اشاره به این‌که گزارش‌های مردمی نقش مهمی در آگاهی از تخلفات منابع طبیعی دارد گفت: در این مدت در مجموع 221 گزارش مردمی به ما رسید که 164 مورد آن درست بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از تخلفات صورت گرفته در عرصه‌های منابع طبیعی، چرای غیرمجاز دام است که 97 پرونده قضایی بابت چرای غیرمجاز 16 هزار و 692 واحد دامی برای متخلفان این بخش تشکیل شد.

ادیب اظهار داشت: احداث کوره زغال در جنگل ممنوع است که هم‌اکنون به دلیل تغییر نوع زندگی مردم حتی در روستاها و استفاده‌ از سوخت‌های فسیلی، مصرف زغال نسبت به دو دهه قبل بسیار کاهش یافته است و حتی یک کوره زغال غیرمجاز هم کشف نشد.

وی بیان داشت: مردم می‌توانند هر نوع گزارش مربوط به تصرف اراضی ملی و قاچاق چوب و همچنین آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع را به صورت شبانه‌روزی با شماره رایگان 1504 به اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی غرب مازندران برسانند.

گفتنی است، حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر یکی از چهار اداره‌کل منابع طبیعی شمال کشور است که از رویان تا رامسر را پوشش می‌دهد.


ارسال دیدگاه