شکست اپل در بازارگوشی‌های هوشمند چین+نمودار

شکست اپل در بازارگوشی‌های هوشمند چین+نمودار

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>با ورود رسمی اپل به بازار گوشی های هوشمند چین انتظار می رفت فروش این شرکت چندین برابر شود اما با گذشت چند ماه آمار و ارقام چیز دیگری را نشان می دهد.<br /> <br /> <br /> </span></p>

به گزارش  پایگاه خبری مازند اصناف و به نقل از صدخبر، با تمام تلاشی که اپل برای به دست آوردن بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند در دنیا انجام می‌دهد، این شرکت همچنان از نظر میزان فروش در یکی از بزرگ‌ترین بازارها یعنی چین با مشکل رو به رو است.

 

بر اساس آماری که پنل تحقیقاتی پنتار منتشر کرده، سهمی که اپل از فروش گوشی‌های هوشمند در کشور چین بین ماه‌های مارچ و می 2014 داشته تنها 14.7 درصد بوده است.

 

هنگامی که اپل برای اولین بار به طور رسمی در ژانویه سال جاری میلادی وارد بازار گوشی‌های هوشمند چین و همکاری با اوپراتور China Mobile شد، پیش بینی‌ها نشان می‌داد که این حرکت اپل باعث بیشتر شدن میزان فروش تلفن‌های هوشمند آیفون شود اما آمار و ارقام دقیقاً عکس این مطلب را نشان می‌دهند. به نسبت همین زمان در سال گذشته میزان فروش آیفون در بازار چین با سقوطی 9 درصدی روبه رو بوده است.


در حال حاضر در بازارهای چین و اروپا فروش گوشی‌های اندرویدی بیشترین سهم را با اختلاف بسیار زیاد نسبت به دیگر برندها دارد. اما در بازارهای ژاپن و آمریکا فروش گوشی‌های آیفون با برند اپل وضعیت بهتری دارد.

 

در کشور ژاپن سهم بزرگی از گوشی‌های همراه را اپل به خود اختصاص داده به طوری که سهم اپل در بازار ژاپن از کشور سازنده خودش یعنی آمریکا نیز بیشتر است. برای مقایسه بیشتر در مورد میزان فروش برندهای مختلف در بازارهای جهانی به نمودار زیر توجه کنید.

 

 


ارسال دیدگاه