اختصاص ۵ درصد تسهیلات صندوق توسعه ملی برای نوسازی ناوگان هوایی/ الزام ورود هواپیمای زیر ۱۰ سال
قائم‌مقام وزير راه خبر داد

اختصاص ۵ درصد تسهیلات صندوق توسعه ملی برای نوسازی ناوگان هوایی/ الزام ورود هواپیمای زیر ۱۰ سال

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>قائم&zwnj;مقام وزیر راه با اشاره به زمین&zwnj;گیر بودن ۱۰۵ فروند از هواپیماهای موجود ناوگان، به فرسوده بودن کل ناوگان هوایی اشاره کرد و گفت: ۵ درصد تسهیلات صندوق توسعه ملی برای نوسازی ناوگان هوایی است و ایرلاین&zwnj;ها باید با تسهیلات این صندوق، هواپیمای زیر ۱۰ سال وارد کنند.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از فارس،علی‌محمد نوریان با اشاره به لزوم نوسازی ناوگان هوایی کشور در راستای ارائه خدمات بهتر به مسافران و ایمنی سیر، اظهار داشت: در این راستا تسهیلاتی برای توسعه و نوسازی ناوگان هوایی کشور در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه دنبال تجدید‌نظر در قوانین دست و پا گیر صنعت حمل و نقل هوایی هستیم، گفت: از 240 فروند هواپیمای موجود 105 فروند آن زمین‌گیر است و با این  وضعیت ناوگان نمی‌توان رقابت جهانی‌ است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی درباره ارائه تسهیلات به ناوگان هوایی کشور برای نوسازی هواپیماهای موجود ناوگان، به قدیمی و فرسوده بودن هواپیماهای موجود اشاره کرد و گفت: در این‌باره پیگیری‌هایی برای ارائه تسهیلات از محل ‌صندوق توسعه ملی به شرکت‌های هواپیمایی داشته‌ایم.

نوریان تأکید کرد: پنج درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی برای توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی تخصیص یافته است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی توضیح داد: شرکت‌های هواپیمایی ابتدا پیشنهاد خرید هواپیما را به سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان حاکمیت ارائه می‌دهند، سپس ‌سازمان هواپیمایی کشوری آنها را به صندوق توسعه ملی معرفی می‌کند.

نوریان اضافه کرد: البته در این راستا شرط‌هایی از سوی دولت برای ورود هواپیما وجود دارد، مبنی بر اینکه تایپ هواپیما مناسب بوده و هواپیما در حد نو باشد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی تأکید کرد: البته‌ قطعاً باید سال تولید هواپیماهایی که وارد ناوگان می‌شوند، زیر 10 سال باشد.

* لزوم تنوع نرخ‌ها و آزادسازی قیمت‌های بلیت

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی تأکید کرد: در راستای آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما باید تنوع‌سازی طبق قانون ابتدا اجرایی شود.

نوریان اظهار داشت: ماده قانونی 161 در برنامه 5 ساله دوم تکالیفی را برای وزارت راه ایجاد کرده است که هدف رسیدن به جایگاه واقعی صنعت حمل و نقل هوایی ایران در منطقه است.

نوریان اضافه کرد: در راستای آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما باید تنوع‌سازی طبق قانون ابتدا اجرایی شود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی توضیح داد: در سیستم‌ها و الگوهای جهانی حدود 10 کلاس برای هواپیما داریم که نرخ بلیت در کلاس‌های متفاوت، مختلف است.

قائم مقام وزیر راه با تاکید بر اینکه لازم است ایرلاین‌ها در کنسرسیوم اتحادیه شود، گفت: در این سیستم هر کس مالکیت خود را دارد و تنها کار خود را شریک می‌کند.

وی با بیان اینکه نرخ سوخت از اصلی‌ترین موضوعات صنعت حمل و نقل هوایی است، بیان کرد: باید متوازن با افزایش نرخ سوخت نرخ بلیت هواپیما نیز افزایش یابد.

نوریان با تاکید بر اینکه در آزاد‌سازی نرخ‌ها در برخی شرایط کاهش می‌یابد، یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم غیر از موارد ‌پیک سفر، نرخ‌های بلیت هواپیما کاهش یابد.


ارسال دیدگاه