عدم استقبال مراکز عرضه کالاهای طرح ضیافت از توزیع گوشت و مرغ
اختصاصي / معاون اداره صنعت معدن و تجارت سوادکوه در گفتگو با مازند اصناف خبر داد:

عدم استقبال مراکز عرضه کالاهای طرح ضیافت از توزیع گوشت و مرغ

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>معاون اداره صنعت معدن و تجارت سوادکوه در گفتگو با مازند اصناف از عدم استقبال و رغبت صاحبان فروشگاه های بزرگ و مراکز عرضه کالاهای طرح ضیافت جهت توزیع گوشت و مرغ خبر داد. گفتنی است طرح ضیافت که به منظور کنترل قیمت کالاهای اساسی و پر مصرف مردم در ماه مبارک رمضان اجرایی گردید با استقبال چندان مردم در سایر شهر های استان نیز مواجه نشد.<br /> </span></p>

ابراهیمی معاون اداره صنعت معدن و تجارت سوادکوه در گفتگو با مازند اصناف گفت : توزیع کالاهای اساسی ماه رمضان با نام طرح ضیافت در سوادکوه در حال اجرا است.


وی در ادامه افزود : شهروندان سوادکوه می توانند  کالاهای اساسی طرح ضیافت را از فروشگاه های بزرگ سوادکوه نظیر : فرهنگیان ، بهداشت و یاس نوین پارسه و یا واحد های صنفی تعیین شده و مجاز تهیه نمایند.


ابراهیمی در پاسخ به سوال خبرنگار مازند اصناف در خصوص چگونگی وضعیت اجرایی این طرح پاسخ داد : بزرگترین مشکل موجود در طی مدت آغاز این طرح تا کنون عدم استقبال و رغبت صاحبان فروشگاه ها و مراکز عرضه کالاهای اساسی این طرح از تحویل و توزیع کالاهای بزرگ یعنی گوشت و مرغ است.


ابراهیمی در ادامه در خصوص علت ممانعت مراکز عرضه کالاهای طرح ضیافت از توزیع گوشت و مرغ اظهار داشت : صاحبان این مراکز عرضه کالاهای بزرگی چون گوشت و مرغ  را عامل اصلی مالیات های سنگین سال گذشته عنوان کرده اند ، لذا از میان مراکز عرضه این طرح تنها فروشگاه نوین پارسه قبول به عرضه گوشت و مرغ در سوادکوه نموده بود که این فروشگاه نیز پس از یکبار عرضه از تحویل مجدد خودداری نموده است.


به گزارش خبرنگار مازند اصناف ممانعت و یا کمی ملطفتانه تر عدم رغبت برخی از مراکز توزیع در استان جهت عرضه کالاها در این طرح که به موجب واهمه از مالیات و همچنین عدم تفاوت چندان قیمت این کالاها با بازار صورت پذیرفته است از عوامل اثر گذار بر عدم استقبال عمومی مردم از این طرح قلمداد می شود.


حال که بیش از نیمی از ماه رمضان و مدت اجرای این طرح باقی است امیدواریم مسئولان ذیربط با مرتفع ساختن مشکلات موجود و چاره اندیشی نظیر : معافیت مالیاتی برای مراکز توزیه عرضه کالاهای اساسی ، تبلیغات تلویزیونی ، کاهش قیمت عرضه و ... هرچه بیشتر در موفقیت چنین طرح های خداپسندانه ای گام بردارند.


گفتنی است طرح ضیافت با هدف کنترل قیمت کالاهای اساسی و پر مصرف مردم در ماه مبارک رمضان و دسترسی آسان و بدون دغدغه شهروندان به کالاهای مورد نیاز بمنظور ارائه خدمت به آحاد مردم بویژه قشر کم درآمد جامعه و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای پر مصرف در این ماه در حال اجراست.

 

انتهای پیام/

حسن قربان زاده


ارسال دیدگاه