ادامه  خدمات و زندگی نامه آیت الله جواد منتظری (ورداسبی) جویباری+تصاویر (2)
اختصاصي / گزارش تصويري مازند اصناف از دومين مراسم يازدهمين سالگرد آيت الله جواد منتظري (ورداسبي)

ادامه خدمات و زندگی نامه آیت الله جواد منتظری (ورداسبی) جویباری+تصاویر (2)

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>مازند اصناف - دومین مراسم یازدهمین سالگرد آیت الله جواد منتظری (ورداسبی) جویباری در مسجدامام حسن عسکری سراجکلا جویبار برگزار گردید.<br /> </span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف از جویبار ،دومین مراسم یازدهمین سالگرد آیت الله جواد منتظری (ورداسبی) جویباری در مسجدامام حسن عسکری سراجکلا جویبار برگزار گردید.

 

به همین بهانه در ذیل این خیر به بخش دوم از خدمات و زندگی نامه ی عالم گمنام مازندرانی و خیرنکونام آیت الله جواد منتظری (ورداسبی) جویباری می پردازیم :

تفکر سیاسی و انقلابی


با حضور شهید مجتبی نواب صفوی و اعضای روحانی فدائیان اسلام در قم با آنان ارتباط برقرار نموده و به هنگام دستگیری و شهادت آنان مدت مدیدی را از قم خارج شده و با هجرت به مکانهای متعدد  تا آرام و امن شدن محیط سپری کرد. با شروع مبارزات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) در سال 1342 ، مرحوم آیت الله شیخ جواد منتظری (ورداسبی) جویباری نیز در معابر متعدد و سخنرانیهای مفصل به حمایت از بیانات امام و قیام روحانیت پرداخته و طی سالیان بعد و در هنگامی که مبلغان رژیم طاغوت بر سر منبرها به دعاگویی می پرداختند آنان را از منبر به زیر می کشید و در همین ارتباط ساواک چندین بار وی مورد احضار و بازجویی قرار داد. با توجه به نمایندگی از حضرت امام و نزدیکی با ایشان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ، وجوهات مقلدین را جمع آوری و حواله می فرمود و این اقدامات و تحرکات مورد اعتراض مقامات محلی و ... قرار داشت هنگامی که حضرت امام به فرانسه هجرت نمود طی تلگرافی که در روزنامه های مختلف آن روز نیز منتشر شد از رئیس جمهور فرانسه به جهت حضور امام خمینی تشکر نمود .

 

در سال 1357 با تشکیل جامعه روحانیت جویبار مسئولیت را بر عهده داشت و در تشکیل کمیته انقلاب اسلامی جویبار نیز نقش اساسی ایفا نمود و با توجه به شخصیت علمی ، اجتماعی و سیاسی خاصی که در وی بروز و ظهور داشت، مسئولین نظام از جمله مرحوم شهید بهشتی در مقاطع مختلف پیشنهاد تصدی مشاغل و مسئولیت های ملی و استانی را به ایشان دادند که معظم له به جهت وقف وجود خویش در صرف امور مردم منطقه از تقبل آن خوداری نمود و تا پایان عمر نیز به این پیمان پایدار ماند.

 



علاوه بر آثار بر شمرده که در دست چاپ و انتشار می باشند ، کتب و رساله های دیگری به شرح زیر از ایشان به جای مانده که پس از آماده شدن منتر شده خواهد شد:


زندگی پیامبر اسلام (ص)


فضائل علی (ع) از نظر قرآن و سنت


زندگی نامه امام حسن مجتبی (ع) که متاسفانه ناتمام ماند


حکومت در قرآن


ولایت فقیه


زن در اسلام


اخلاق از نظر اسلام


مسائل خانواده


عبادت و خودسازی (نماز)


عبادت و خودسازی (روزه)


شهادت امام حسین (ع)

 



 

خدمات اجتماعی:


حضرت آیت الله شیخ جواد منتظری (ورداسبی ) جویباری سراسر عمر خویش را وقف خدمت به مردم و جامعه کرده و به هنگام طلب هر مساعدتی ، بیدرنگ قیام میکرد و با فکر و قلم و قدم و بذل مال ، پیشقدم در امور خیر بود.


زمانی احساس کرد در محل نیاز به فضای آموزشی برای دختران است با اقدامی عاجل و عملی موثر و با دست و فکر و نقشه و ابتکار خویش به احداث مدرسه پرداخت. آن مرحوم در خصوص انگیزه خویش اینگونه بیان داشته است:


"جهالت، سبب بدبختی انسانهاست . نادانی، سبب بدبختی بشر است از این جهت پیامبر اسلام با صدای رسا بیان فرمود: اطلب العلم من المهد الی اللحد، ز گهواره تا گور دانش بجوی. جهالت را با سوادی ریشه کن می کند آدم با سوادی که بذر ایمان از راه تبلیغ و سواد در قلب آنها وارد شود زیر بار زور و ستم و استکبار نمی رود تمام جهالتها به واسطه علم نابود می شود و از بین می رود هر جامعه ای که باسواد باشد تحصیل و امور آموزشی داشته باشد میتواند جلوی ظلم و ستم را بگیرد."


بیانات حضرت آیت الله شیخ جواد منتظری (ورداسبی) جویباری – هنگام افتتاح مدرسه جواد الائمه – روز 18/3/1372





گزارش تصویری مازند اصناف از  دومین مراسم یازدهمین سالگرد آیت الله جواد منتظری (ورداسبی) جویباری در مسجدامام حسن عسکری سراجکلا جویبار:

 





1- حضرت آیت الله شیخ جواد منتظری (ورداسبی)

2- حضرت آیت الله شیخ ابوالقاسم منتظری (ورداسبی) پدر بزرگوارشان

3- حضرت آیت الله شیخ عبدالخالق منتظری (ورداسبی) پدربزرگ بزرگوارشان



متن گواهی اجتهاد حضرت آیت الله شیخ جواد منتظری (ورداسبی)



متن گواهی اجتهاد حضرت آیت الله شیخ ابوالقاسم منتظری (ورداسبی)


 


 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه