ممنوعیت استفاده از قلیان در اماکن عمومی/ پلمپ مشاورین املاک فاقد پروانه کسب
به گزارش مازند اصناف / دادستان قائم‌شهر خبر داد:

ممنوعیت استفاده از قلیان در اماکن عمومی/ پلمپ مشاورین املاک فاقد پروانه کسب

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>&nbsp;دادستان قائمشهر : با اعلام دیوان عدالت کشور قهوه خانه به عنوان یک مکان عمومی محسوب شده لذا&nbsp; استفاده از قلیان در قهوه خانه ها ممنوع است.<br /> </span></p> <p style='text-align: justify;'>&nbsp;</p>

 

مازند اصناف :» حسین عشقی دادستان قائمشهر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ ، بیان داشت: استفاده از قلیان در امکان عمومی ممنوع بوده و همچنین قهوه خانه به عنوان یک مکان عمومی محسوب شده و استفاده از قلیان در این مکان ممنوع است.

 

وی با اشاره به اینکه در گذشته قهوه خانه جزو اماکن عمومی نبود، افزود: اخیراً دیوان عدالت اداری قهوه خانه ها را اماکن عمومی اعلام کرده و در این راستا دستور العملی به نیروی انتظامی و اتاق اصناف اعلام شد تا در اجرای رأی دیوان عدالت اداری که تکلیف را مشخص کرده، برخوردهای لازم انجام شود.

 

دادستان قائم‌شهر در رابطه با مشاورین املاک غیرمجاز، اذعان داشت: مجموع جرائم اعم از کلاه برداری، خیانت در امانت و موارد بسیاری که مربوط به مشاور املاک های غیرمجاز است که متأسفانه در سطح شهرستان فعال بوده، در این میان نامه ای در اختیار نیروی انتظامی و اتاق اصناف در رابطه با مشاوراملاک های غیر مجاز قرار دادیم که بعد از پیگیری و شناسایی، در صورت نداشتن مجوز، این مشاور املاک ها تعطیل می شوند و همچنین در این راستا از نیروی انتظامی و اتاق اصناف خواستاریم با اعلام گزارش، نتایج و اقدامات را اعلام کنند.

 

عشقی با اشاره به اینکه در برخورد با بدحجابی شعبه ویژه در دادسرا و دادگاه وجود دارد، اظهار داشت: برخورد با بدحجابی و بی حجابی در سطح شهرستان وجود دارد که انتظار متدینین و دوستداران به نظام است که به این نوع پرونده ها رسیدگی شود که این شعبه ها آماده برخورد با این نوع پرونده ها هستند.

 

وی در خصوص حمایت از خانواده زندانیان، ابراز داشت: انجمن حمایت از زندایان دو وظیفه را بر عهده دارد که شامل حمایت از خانواده زندانیان و حمایت از فرزندان زندانیان که به دلیل محکومیت های مالی، جرائم غیر عمد و دیه در زندان به سر می برند.

 

دادستان قائم‌شهر در این باره یادآور شد: در ماه رمضان به 150 خانواده زندانی سبد کالا به مبلغ 100 هزار تومان کمک مالی می شود.

 

عشقی عنوان کرد: زندان قائم‌شهر 5 شهرستان اعم از جویبار، سیمرغ، سوادکوه، سوادکوه شمالی و قائم‌شهر را تحت پوشش قرار می دهد.

 

وی ادامه داد: اکنون 871 نفر در زندان قائمشهر هستند که در این میان 631 نفر قائم‌شهر است، همچنین به دلیل تعداد زیاد زندانیان در زندان با کمبود فضا مواجه هستیم.

 

دادستان قائم‌شهر در پایان از عملکرد ستاد پیشگیری از جرائم این شهرستان، تأکید کرد: ایجاد سامانه پیامکی و فعالیت در فضای مجازی، آموزش 40 هسته مردمی در سطح شهرستان در برخورد با چالش ها، آسیب های اجتماعی، اطلاع رسانی به موقع و احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد کمپ و چادر پیشگیری در هسته مرکزی شهر، فرستادن قضات به مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم برای پیشگیری از جرائم از اقدامات این ستاد است.

 

 


ارسال دیدگاه