بسیاری از مدیران احساس ناامنی می‌کنند و تن به کار نمی هند
امام جمعه چالوس خطاب به استاندار مازندران:

بسیاری از مدیران احساس ناامنی می‌کنند و تن به کار نمی هند

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>امام جمعه چالوس خطاب به دولت و استاندار مازندران گفت: بسیاری از مدیران احساس ناامنی می&zwnj;کنند چون تصور می&zwnj;کنند ادامه کارشان و مدیریت&zwnj;شان معلوم نیست و برخی از مدیران دستگاه&zwnj;ها در وضعیت فعلی تن به کار نمی&zwnj;دهند.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی‌نوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چالوس با اشاره به 27 آذر( سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح) بیان داشت: دکتر مفتح مبتکر الفت و پیوستگی حوزه و دانشگاه بوده است و ایشان یک شخصیت عالم بیدار دلسوز بود که عمرش را وقف تعلیم و تربیت جوانان و دانشگاهیان کرد.

وی با تأکید بر وحدت میان همه اقشار جامعه اظهار داشت: وحدت سبب تقویت و پیشرفت یک جامعه است و راه  مقابله با موانع پیشرفت دشمنان محسوب می‌شود.

راشدی وحدت میان حوزه و دانشگاه  را بسیار مهم و موثر خواند و افزود: به همان اندازه که وحدت میان روحانی و دانشجو مهم است،اختلاف و تفرقه میان این دو قشر تاثیر‌گذار جامعه نیز خطرناک و زیان‌آور است.

وی اذعان داشت: پیشرفت‌ها و یا عقب‌ماندگی‌ها، خدمت‌ها و خیانت‌ها، دلگرم کردن مردم به حکومت و نظام اسلامی و یا دلسرد کردن و بدبین کردن مردم از نظام اسلامی، سلامت و پاکی جامعه و یا فساد و بدی‌های اجتماعی همه متضمن وحدت یا عدم وحدت میان حوزه و دانشگاه است.

امام جمعه چالوس  ادامه داد: وقتی در محیط دانشگاه، نیروهای مخالف حکومت دینی، روشنفکران غرب‌زده و دلداده غرب و طرفداران جدایی دین از سیاست و اسلام منهای روحانیت و مروجان جامعه سکولار و بی‌دینی باشند و حکومت دینی را عامل عقب ماندگی بدانند، ایثارگری و شهادت‌طلبی و پایداری و مقاومت را بی‌عقلی و دیوانگی بدانند نباید از آن جامعه انتظار عزت و پیشرفت و استقلال را داشت.

وی خاطر‌نشان کرد: افکار ارتجاعی و متحجرانه بعضی از روحانیون و بی‌تفاوتی‌شان نسبت به مسایل اجتماعی سبب تاسف است.

امام جمعه چالوس یکی از عوامل دین گریزی را وجود دوستان نااهل و ناباب دانست و عنوان داشت: براساس آمار و اصول روانشناسی همان‌طور که وجود دوستان و مربیان در هدایت و سعادت و موفقیت انسان و به‌ویژه جوانان نقش زیادی دارند به همان اندازه دوستان ناباب نیز در گمراهی و انحراف از دین و مسایل دینی تاثیر‌‌گذار هستند.

وی با اشاره به احادیثی از پیامبر اکرم(ص) و امیر مومنان علی(ع) در مورد دوستان و هم‌نشینان  گفت: بسیاری از جنایات و جرم‌های اجتماعی به خاطر دوستی و معاشرت با افراد گمراه و دوستان فاسد است.

راشدی‌نوری به لزوم پیوست فرهنگی در تمام کارها و پروژه‌ها از سوی مسئولان تاکید کرد و افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری نگران وضعیت فرهنگی جامعه است و بر لزوم پیوست فرهنگی به همه کارها و پروژه‌ها تاکید داشتند بنابراین باید بدانیم که هیچ دستگاه و مسئول اداره‌ای نمی‌تواند خود را از امورات و ارزش‌های فرهنگی دور بداند.

وی خطاب به دولت و استاندار مازندران گفت: معمولا در پایان کار دولت و شروع به‌کار دولت بعدی بسیاری از مدیران احساس ناامنی می‌کنند چون تصور می‌کنند ادامه کارشان و مدیریت‌شان معلوم نیست.

امام جمعه چالوس تصریح کرد: برخی از مدیران دستگاه‌ها در وضعیت فعلی تن به کار نمی‌دهند و برخی نیز به دنبال محکم کردن موقعیتشان هستند و این از آسیب‌های مهم اداره امور جامعه است که باید این بلاتکلیفی‌ها پایان یابد زیرا مردم ضرر می‌کنند.


ارسال دیدگاه