مهلت ۱۰روزه پلیس برای جمع آوری قلیان از قهوه‌خانه ها و اماکن عمومی
به گزارش مازند اصناف / فرمانده انتظامي آمل خبر داد

مهلت ۱۰روزه پلیس برای جمع آوری قلیان از قهوه‌خانه ها و اماکن عمومی

<p><span style='font-family: Tahoma;'>سرهنگ محمدصادق پهلوان گفت: در سطح شهرستان آمل قهوه خانه ها و قلیان سراها کانون شکل گیری بسیاری از جرائم هستند.<br /> <br /> <br /> </span></p>

به گزارش پایگاه خبری مازند اصناف و به نقل از بلاغ، محمدصادق پهلوان با تأکید بر اثرگذاری رسانه ها در جامعه، بیان داشت: حدود یک ماه پیش شایعه ای توسط یکی از رسانه ها در سطح شهرستان پخش شد که علاوه بر شهرستان آمل، استان مازندران و حتی کشور را تحت تأثیر قرار داد.

 

 

فرمانده انتظامی آمل ضمن اشاره به این مطلب که رسانه ها باید تلاش کنند بر زندگی مردم تأثیر درستی بگذارند اظهار داشت: یکی از وظایف نیروی انتظامی برخورد با متخلفانی است که مظهر تولید جرم هستند و در شهرستان آمل اماکنی مثل قهوه خانه های سنتی، چای خانه ها و قلیان سراها کانون شکل گیری بسیاری از جرائم هستند.

 

پهلوان در زمینه برخورد با مکان های تولید جرم ابراز داشت: بر اساس قانون از اول تیر ماه به مدت ۱۰ روز به صاحبان قهوه خانه ها و قلیان سراها فرصت داده شد تا قلیان ها را جمع کنند در صورت عدم تمکین آن مکان پلمپ خواهد شد.

 

وی در پایان از مسئولان واحدهای صنفی خواست که به دنبال دست آوردن نان حلال باشند و به این مکان های تولید جرم مجوز فعالیت ندهند.

 

 

* مضرات قلیان بیش از مضرات سیگار است

 

به گزارش مازند اصناف ، دکتر علی قاسمی «رئیس شبکه بهداشت شهرستان آمل» در خصوص طرح جمع آوری قلیان ها از مکان های عمومی گفت: جای تعجب است که در کشور اسلامی ما اماکنی وجود دارد که چیزهایی در اختیار افراد جامعه قرار می دهند که برای سلامتی افراد مضر است.

 

وی افزود: در زمینه مضرات مصرف قلیان باید آموزش و اطلاع رسانی بیشتری صورت بگیرد و متاسفانه در این مورد ما دچار مشکل هستیم.

 

رئیس شبکه بهداشت شهرستان آمل در خصوص مضرات مصرف این ماده دخانی گفت: مصرف قلیان یعنی سوزاندن بدن و یک بار قلیان کشیدن همانند این است که شخصی یک پاکت کامل سیگار کشیده باشد.

 

قاسمی با بیان اینکه قلیان حاوی منوکسید کربن است و ده برابر سیگار برای بدن ضرر دارد اظهار داشت: ۵ ماده سمی در قلیان وجود دارد که عامل ایجاد بیماری هایی مانند فشارخون، سکته مغزی، مشکلات بارداری، زخم معده، آب مروارید چشم و سرطان ریه خواهد بود.

 

وی در پایان با تأکید بر اینکه امنیت و سلامت دو مساله بسیار مهم و وابسته به هم در جامعه هستند، اذعان داشت: جامعه ای که امنیت در آن وجود نداشته باشد سلامت روح و روان افراد آن جامعه هم تأمین نمی شود.

 

انتهای پیام/

 

 


ارسال دیدگاه