پاشنه‌ آشیل صنعت خودروی ایران دقیقا کجاست؟

پاشنه‌ آشیل صنعت خودروی ایران دقیقا کجاست؟

<div class='newssummary' style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>دبیر انجمن صنایع همگن قطعه&zwnj;سازی کشور گفت: فعال نبودن مراکز تحقیق و توسعه پاشنه آشیل صنعت خودروی کشور است. </span></div> <p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'><br /> </span></p>

به گزارش پایگاه خبری مازند اصناف و به نقل از ایران جیب - آرش محبی‌نژاد اظهار کرد: اگرچه بخشی از مشکلات صنعت خودرو در سال‌های اخیر ناشی از شرایط داخلی و خارجی است اما بخشی از آن نیز به عدم فعالیت مراکز تحقیق و توسعه صنعت خودرو باز می‌گردد.

وی با بیان این‌که به دلیل فعال نبودن مراکز تحقیق و توسعه تنوع خودروهای داخلی در سال‌های اخیر کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: چند مدل خودروی خاص سالیان سال است که در کشور تولید می‌شوند و به دلیل عدم توانمندی صنعت خودرو برای تولید خودروهای جدید واردات این محصول افزایش یافته است.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته چهار تا پنج درصد پول فروش خودرو در تحقیق و توسعه هزینه می‌شود با این حال این اتفاق در ایران نمی‌افتد.

وی افزود: فعال نبودن مراکز تحقیق و توسعه در حالی است که طبق سند چشم‌انداز توسعه در افق ایران 1404 باید جایگاه نخست صنعت خودرو در منطقه، رتبه پنجم در آسیا و رتبه یازدهم جهان را داشته باشیم.

محبی‌نژاد با بیان این‌که برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز توسعه باید مراکز تحقیق و توسعه در صنعت خودرو فعال شود، تصریح کرد: در این زمینه همایش تحقیق و توسعه صنایع و معادن در سوم و چهارم تیرماه برگزار خواهد شد که در آن به موضوع تحقیق و توسعه در صنعت خودرو نیز پرداخته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این همایش آغازی برای فعال شدن مراکز تحقیق و توسعه در صنعت خودرو و رسیدن به اهداف بالادستی کشور در این حوزه باشد.



ارسال دیدگاه