مشکلات بازار مرغ و تخم مرغ / نور نه سردخانه دارد نه کشتارگاه
اختصاصي / رئيس اتحاديه ي مرغ و تخم مرغ نور در گفتگو با مازند اصناف مطرح کرد:

مشکلات بازار مرغ و تخم مرغ / نور نه سردخانه دارد نه کشتارگاه

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ نور : شهرستان نور تنها شهرستانی در استان است که نه کشتارگاه مرغ دارد و نه سردخانه ای برای نگهداری ...<br /> </span></p>

سیروس یوسفیان رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ نور پیش از ظهر امروز در گفتگو با مازند اصناف گفت : متاسفانه کسبه بازار مرغ و تخم مرغ نور از نبود کشتارگاه و سردخانه می رنجند.

 

وی در ادامه افزود : واقعا تامل  برانگیز است که نور تنها شهرستان استان است که نه کشتارگاهی برای ذبح مرغ دارد و نه سردخانه ای برای نگهداری مرغ ...

 

یوسفیان تصریح کرد: با توجه به فقدان وجود سردخانه و کشتارگاه ناگزیر مجبوریم مرغ مورد نیاز خود را از شهرستان های ساری و آمل تامین کنیم که این امر مستلزم صرف زمان و هزینه نقدی می باشد که در نهایت افت بار و درامد کسبه را بدنبال خواهد داشت.

 

وی در ادامه ضمن تقاضا از مسئولان برای حل بحران تداخل صنفی در استان  از تداخل صنفی بعنوان مشکل چند ساله اتحادیه های سراسر کشور و بویژه نور یادکرد و افزود: کسبه اتحادیه مرغ و تخم مرغ در تمام کشور تنها مجاز به فروش دو قلم کالا یعنی مرغ و تخم مرغ هستند و تمام درآمدشان و اموراتشان از فروش این دوقلم کالا تامین میگردد. اما متاسفانه بسیاری از بازاریان صنوف دیگر از جمله خوارو بار و لبنیاتی ها بدون توجه به این مسئله  براحتی اقدام بفروش مرغ و تخم مرغ در کنار شاید صدها اقلامی نمایند که مجاز به فروش آن و کسب درآمد از آن را دارند.



رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ نور در بخش دیگری از سخنانش به مشکل مالیات بر درآمد عمده فروشان این اتحادیه اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه مالیاتی که اداره دارایی از ما دریافت می کند بر اساس سودی نیست که ما دریافت می کنیم بلکه بر حسب مالیات بر سرمایه است.

 

وی در ادامه تاکید کرد: سود عمده فروشان در تمام استان برابر دستورالعمل ابلاغی 3% می باشد و حال ضریب مالیاتی قابل پرداخت برای همین کاسبان 5% محاسبه می شود. چرا و چگونه سوالی است که باید مسئولان ذی ربط پاسخگو باشند؟؟؟

 

یوسفیان به تکثر مکاتبات برای حل و فصل این مسئله اشاره کرد و گفت  : آیا منصفانه است که چوب عدم هماهنگی ارگان ها را بازاری هایی چون ما بخورند؟ از طرفی سازمان حمایت از مصرف کنندگان  نرخ سود 3% را مصوب می کند ، از طرف دیگر اداره مالیات ضریب 5 % برایمان محاسبه می کند و از سوی دیگر اگر ما بخواهیم برای جبران  این ضرر نرخ مرغ و تخم مرغ را افزایش دهیم با اداره تعزیرات حکومتی و جرایم نقدی روبرو می شویم...

 

رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ نور ضمن اشاره به فراگیر بودن این معضل در سطح استان از مسئولان خواست تا تصمیم مناسبی جهت ساماندهی به این مسئله اتخاذ نمایند.

انتهای پیام/

حسن قربان زاده


ارسال دیدگاه