احداث کشتارگاه در سوادکوه توجیه اقتصادی ندارد / قصابان برای تامین نقدینگی شرکت تعاونی تشکیل دهند
اختصاصي / واکنش سازمان تجارت مازندران به خبر مازند اصناف درباره عدم وجودکشتارگاه در سوادکوه

احداث کشتارگاه در سوادکوه توجیه اقتصادی ندارد / قصابان برای تامین نقدینگی شرکت تعاونی تشکیل دهند

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'><span style='font-family: Tahoma;'><span style='font-family: Tahoma;'>معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران</span></span> <span style='font-family: Tahoma;'><span style='font-family: Tahoma;'> </span>به عدم توجیه اقتصادی احداث کشتارگاه در سوادکوه گفت :با وجود 30 تا 40 راس دام در سواد کوه و عدم ورود دولت در این بخش،تامین هزینه میلیاردی برای احداث کشتارگاه در اولویت نیست</span> .<br /> </span></p>

به گزارش  مازند اصناف هفته گذشته خبری با این تیتر "   سوادکوه میدان میوه و تره بار و کشتارگاه ندارد / بی تدبیری مسئولان هزینه های هنگفتی بردوش مردم گذاشت مبنی بر نبود  حتی یک کشتارگاه در سوادکوه و نارضایتی روسای اتاق اصناف این منطقه از مساعدت مسئولان شهرستانی و استانی  در سایت مازند اصناف منتشر شد که واکنش سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران را در پی داشت.

 

 

هزینه 2 میلیاردی برای احداث کشتارگاه در سوادکوه/ نبود سرمایه گذار علت توقف احداث کشتارگاه
 
 
ابراهیم یعقوبی معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران در گفتگو با خبرنگار مازند اصناف  گفت: در پاسخ به پیگیری های مجدانه روسای اتاق اصناف سوادکوه در طول 2 سال اخیر از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران یک مجوز تاسیس کشتارگاه برای منطقه سوادکوه صادر شد.

وی در ادامه افزود : در آن زمان بحث تسهیلات و سرمایه گذار مطرح شد که بعلت عدم وجود سرمایه گذار و همچنین عدم تامین آورده نقدی از سوی مسئولان سوادکوه این امر محقق نشد.


یعقوبی تصریح کرد : احداث کشتارگاه درسوادکوه نزدیک به 2 میلیارد تومان هزینه در بردارد که بهترین راهکار برای تامین این سرمایه ورود بخش خصوصی به این پروژه است.


 

احداث کشتارگاه در سوادکوه توجیه اقتصادی ندارد

 
معاون بازرگانی مازندران در ادامه به وجود انگیزه در سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران برای مساعدت در تاسیس کشتارگاه سوادکوه اشاره کرد و افزود : دولت در سنوات  قبل برنامه ای برای توزیع گوشت به صورت بسته بندی و تحویل آن به قصابها جهت توزیع در دست بهره  برداری  داشت که این امر نیز به جهت عدم بسترسازی مناسب اجرایی نشد. شاید اگر این اتفاق رقم می خورد سوادکوه مشکلی برای تامین گوش دامی خود نداشت . ضمن اینکه  این موضوع نیز از علل کند شدن اجرایی شدن این پروژه محسوب می شود.

یعقوبی  به عدم توجیه اقتصادی احداث کشتارگاه در سوادکوه از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت در این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت : در حال حاضر با وجود 30 تا 40 راس دام در سواد کوه و عدم ورود دولت در این بخش، تامین  هزینه میلیاردی برای احداث کشتارگاه در سوادکوه در اولویت نیست . ضمن اینکه این مسئله توجیه اقتصادی را هم بدنبال نخواهد داشت.
 
 
 قصابان سوادکوه برای تامین نقدینگی شرکت تعاونی تشکیل دهند
 
 
معاون توسعه داخلی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه راهکارهایی برای تحقق اجرایی شدن درخواست سوادکوه پرداخت و اذعان داشت : باید برای تحقق این درخواست همه مسئولان شهرستانی و استانی همت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد : اگر شهرداری بستر سازی کرده ، منابع طبیعی زمین اهدا کند ، سازمان صنعت معدن و تجارت نیز تسهیلات در اختیار مسئولان اجرایی قراردهد بی شک سرمایه گذار بخش خصوصی هم رغبت به سرمایه گذاری پیدا می کند .

یعقوبی به مشکل تامین نقدینگی قصابان سوادکوه جهت مشارکت در اجرایی شدن این پروژه  اشاره کرد و گفت : پیشنهاد من تشکیل تعاونی قصابان سواد کوه است تا با خرید سهام از سوی قصابان این منطقه تا چند سال آینده آنها توانایی حمایت مالی احداث کشتارگاه در سوادکوه را بدست بیاورند. بی شک با تشکیل این تعاونی از سوی قصابان و تامین زمین مناسب از سوی مسئولان این مهم به تحقق نزدیکتر می گردد.
 

ایجاد بازارچه و تاسیس سرد خانه در سوادکوه مشکلات تامین میوه را برطرف می کند
 
 
وی در پایان  به موضوع در خواست سوادکوه برای تاسیس میدان میوه و تره بار اشاره کرد و تاکید کرد : خیلی از شهرهای استان میدان میوه و تره بار ندارد.

یعقوبی با اشاره به عدم فاکتورهای لازم در سوادکوه جهت احداث میدان میوه و تره بار گفت : سوادکوه به لحاظ حد نصاب جمعیت ، تعداد واحد های صنفی میوه و تره بار و مصرف میوه ظرفیت احداث میدان میوه و تره بار را ندارد. اما برای حل مشکلات این منطقه ایجاد بازارچه میوه و تره بار و سردخانه نگهداری میوه  مشکل گشاست.
 
 
انتهای پیام/
مجتبی قربانی

 


 


 


ارسال دیدگاه