ساختمان اتاق اصناف پل سفید یک اتاق اجاره ای است / از همکاری مسئولان در برخورد با متخلفین صنفی راضی نیستیم
اختصاصي / نائب رئيس اتاق اصناف پل سفيد در گفتگو با مازند اصناف خبرداد

ساختمان اتاق اصناف پل سفید یک اتاق اجاره ای است / از همکاری مسئولان در برخورد با متخلفین صنفی راضی نیستیم

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>نائب رئیس اتاق اصناف پل سفید با اشاره به مشکلات صنفی بازار پل سفید گفت : هیچ احد الناسی به ما در ساخت و تهیه یک ساختمان در شان و منزلت اتاق اصناف پل سفید کمک نمی کند. پیگیری ها و درخواست ما هم از شهرداری و شورای شهر و سایر ارگانها جه حمایت و&nbsp; مساعدت با بی توجهی مواجه شده است.<br /> <br /> </span></p>

محمد شکرانی نائب رئیس اتاق اصناف پل سفید در گفتگو با خبرنگار مازند اصناف  در مورد مشکلات اتاق اصناف و بازار پل سفید گفت : آیا داشتن یک ساختمان در شان و منزلت بازاریان پل سفید حق طبیعی و منطقی اتاق اصناف پل سفید نیست؟

وی در ادامه تصریح کرد : پل سفید ساختمان اتاق اصناف ندارد. اتاق اصناف فعلی پل سفید ، یک اتاق اجاره ای مسجد جامع این شهر است.

شکرانی در ادامه ضمن اشاره به وجود 19 اتحادیه صنفی در پل سفید  افزود : تا کنون هیچ احد الناسی به ما در خصوص ساخت و یا خرید یک ساختمان آبرومند برای اهالی بازار پل سفید هیچگونه کمک و یا حمایتی نکرده است. ما بارها مکاتباتی را با نماینده مجلس ، شهرداری ، شورای شهر و ارگان های دیگر برای حمایت ، مساعدت و یا ارائه تخفیف ویژه برای خرید یک ساختمان برای اتاق اصناف انجام داده ایم اما تمام آانها با در های بسته مواجه شده است.

نائب رئیس اتاق اصناف آمل ضمن اشاره به موقعیت استرانژیک و مرکزی پل سفید در منطقه سوادکوه اطهار داشت : سوادکوه سه اتاق اصناف در شهر های زیراب ، پل سفید و شیرگاه دارد اما از این سه مرکز تنها پل سفید فاقد داشتن ساختمان اتاق اصناف می باشد.

شکرانی درادامه ی این گفتگو اذعان داشت : از مشکلات عمده ما عدم همکاری ارگان های ذیربط چون اماکن ، اداره صنعت و معدن و تجارت ، شهرداری و ... در برخورد با متخلفین صنفی است.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ پل سفید  ضمن اشاره به این نکته که تخلف تداخل صنفی گریبانگیر تمام واحد های صنفی پل سفید گردیده خاطر نشان کرد:بطور مثال یک متصدی واحد مرغ فروشی در پل سفید ضمن گذراندن مراحل دشوار اخذ پروانه کسب و تقبل هزینه های بوجود آمده و با دنیایی از هزینه های پیش رو چون هزینه اجاره ، برق،آب ، عوارض ، تجهیزات اولیه و ... بامید کسب روزی و یک بازار پر رونق اقدام به تاسیس یک واحد صنفی می نماید. اما در جریان کسب و کار تداخل صنفی کاسبان اتحادیه خواروبار که اقدام بفروش مرغ و تخم مرغ در سوپر مارکت ها می نمایند سخت او را تحت فشار اقتصادی و روحی قرار می دهد.

شکرانی در بخش دیگری از سخنانش ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد مسئولان تاکید کرد : با رها و بارها برای برخورد با این متخلفین صنفی با اماکن نیروی انتظامی پل سفید و ارگان های ذیربط مکاتبه نمودیم اما متاسفانه هیچگونه همکاری و ترتیب اثری از سوی این ارگان اتخاذ نشد.

وی که در کنار دو سمت قبلی ، بعنوان رئیس اتحادیه قصابان پل سفید نیز فعالیت می نماید در مورد مشکلات صنف قصابان نیز به خبرنگار مازند اصناف  گفت : 2 سال است که از سوی اداره صنعت معدن و تجارت سوادکوه نرخ جدیدی برای قصابی های پل سفید اعلام نمی گردد.

شکرانی در ادامه ضمن اشاره به نقص نرخ فعلی  اتحادیه قصابان پل سفید  گفت : نرخ فعلی  دو نرخی است که شامل  گوشت گوساله و گوشت گوسفندی است و این در حالی است که در سایر شهرستانها بجز این دو گزینه برای گوشت گاوی و گوشت بزغاله نیز نرخ مصوب وجود دارد.

نائب رئیس اتاق اصناف پل سفید در خاتمه گفت : ما از تمام مسئولان ذیربط استانی و بخش سوادکوه  و تمام بازاریان شهرستان پل سفید برای مرتفع ساختن مشکلات موجود و رسیدن به بازار اسلامی و آرمانی و در شان و منزلت مردم خوب پل سفید تقاضای مساعدت و یاری داریم.

 

انتهای پیام/

حسن قربان زاده



ارسال دیدگاه