احداث بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری در مازندران
مدير کل شيلات مازندران خبر داد:

احداث بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری در مازندران

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>مدیر کل شیلات مازندران از احداث بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریای خزر در روستای گلدشت چپکرود شهرستان جویبار خبر داد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از بلاغ،احسانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به احداث بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری در منطقه چپکرود جویبار، خاطر نشان کرد: اجرای این طرح علاوه بر بازگشت سرمایه ، نقش عمده ای در ارتقاء اشتغال و تولیدات ماهیان خاویاری در سطح کشور دارد و استان با دراختیار گذاشتن تسهیلات از آن حمایت می نمايد.

احسانی یادآور شد: اجرای طرح های مختلف موجب تحول اقتصادی می شود و همه دستگاههای اجرایی می توانند با حمایت سرمایه گذاران دراین تحول سهم داشته باشند.

مدیر کل شیلات مازندران نیز با بیان اینکه بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریای خزر در روستای گلدشت چپکرود شهرستان جویبار ،در زمینی به مساحت کل 5 هکتار و مساحت مفید حدود 7/3 هکتار به ظرفیت 250 تن گوشت و 7 تن خاویار با استفاده از منبع آبی دریا می باشد، گفت: اجرای این طرح 812 میلیارد ريال هزینه دارد که تاکنون350 میلیارد ریال برای احداث تأسیسات و تجهیزات ساختمانی هزینه شد.

حبیب نژاد اذعان داشت: ماهیان خاویاری از گونه های با ارزش اقتصادی در دریای خزر می باشند که در چند دهه گذشته به دلیل افزایش روز افزون و غیر مجاز صید ماهیان خاویاری ، تغییر رژیم آبی رودخانه ها و تخریب محل های تخم ریزی طبیعی زیست گاههای ماهیان خاویاری مورد تهدید جدی قرار گرفته است.

مدیر کل شیلات مازندران با اشاره به اقدامات ارزشمندی که در سالهای اخیر در راستای پرورش ماهیان خاویاری صورت گرفت خاطر نشان ساخت: با توجه به شهرت خاویار ایران در سطح جهانی و منطقه می طلبد برای توسعه این صنعت با ارزش ، اقداماتی در کشور و به خصوص در استانهای شمالی صورت گیرد.

حبیب‌نژادافزود: پرورش ماهیان خاویاری به منظور تولید خاویار پرورشی می‌تواند میزان فشار صید بر ذخایر طبیعی را کاهش داده و میزان گوشت و خاویار مورد نیاز داخل کشور و حتی بازارهای جهانی از طریق صادرات را تأمین کند، ضمن اینکه اشتغال همراه با کسب درآمدهای ارزی را به دنبال دارد و مهم‌تر اینکه جایگاه و شهرت خاویاری ایران در بازارهای جهانی حفظ خواهد شد.


ارسال دیدگاه