روش غلط تحمیل هزینه تولید محتوای دیجیتال بر سخت افزار
رئيس مجمع واردات :

روش غلط تحمیل هزینه تولید محتوای دیجیتال بر سخت افزار

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>رئیس مجمع واردات گفت: طیف وسیعی از کالاهای مرتبط با نمایش، خواندن کتاب، هنرهای تجسمی، میراث فرهنگی، محصولات مالتی مدیا و نرم افزار مشمول وسایل با استفاده فرهنگی است و هزینه تولید محتوای دیجیتالی برای این رسانه&zwnj;ها را نمی&zwnj;توان بر سخت افزار تحمیل کرد.<br /> </span></p>

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مازند اصناف و به نقل از فارس - محمدحسین برخوردار با تایید ابلاغ بخشنامه مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک در خصوص لغو بخشنامه افزایش 4 درصدی تعرفه اقلام دارای آثار با استفاده فرهنگی اظهار داشت: همانطور که به‌طور غیر رسمی اعلام شده بود، گمرک با ابلاغ بخشنامه جدیدی، بخشنامه قبلی درخصوص اخذ عوارض چهار درصدی برای واردات کالا و محصولات فرهنگی را لغو کرد و کالاهایی که در لیست 48 کالایی که به حکم فرهنگی بودن، افزایش تعرفه ورودی شامل حالشان شده بود از این پس با تعرفه قبلی وارد کشور خواهند شد.

رئیس مجمع واردات تصریح کرد: در خصوص مصادیق تبصره 14قانون بودجه سال 1393 که افزایش 4 درصدی تعرفه کالاهای با استفاده فرهنگی را تکلیف کرده است، نظرات مختلفی وجود دارد و به نظر می‌رسد توجیه اولیه برای تحمیل عوارض 4 درصدی بر کالاهای دیجیتالی، تامین هزینه برای توسعه نرم افزارهای هوشمند بوده است.

وی ادامه داد: این درحالی است که در همه جای دنیا، توسعه نرم‌افزارهای هوشمند نیازمند زیرساخت‌های اولیه، دانش فنی و رونق مکانیزم عرضه و تقاضا است و استدلالات این چنینی که هزینه توسعه نرم‌افزارها را بر مصرف کنندگان سخت افزار تحمیل کنیم، قابل قبول و  منطقی نیست.

برخوردار تاکید کرد: لزوم بهره گیری از منابع و سرمایه‌های فرهنگی بومی کشور موضوع صحیح و اصولی و غیر قابل خدشه است اما این امر دلیل نمی‌شود که به دنبال تحمیل هزینه بیشتر به مصرف کنندگان کالاهای دیجیتالی باشیم؛ بلکه نظام تجاری و اقتصادی ما چه در جنبه داخلی و چه از لحاظ بین المللی نیازمند یک طرح بازاریابی کالاهای فرهنگی و نرم افزارهای هوشمند برای حمایت از تولیدات فرهنگی داخلی است.

به گفته برخوردار در جهان درهم تنیده امروز فعالیت‌های فرهنگی و وسایل و آثار با استفاده فرهنگی بسیار گسترده و متنوع است و طیف وسیعی از کالاهای مرتبط با نمایش، خواندن کتاب، هنرهای تجسمی، میراث فرهنگی، محصولات مالتی مدیا و نرم افزار را شامل می‌شود و هزینه تولید محتوای دیجیتالی برای این رسانه‌ها را به هیچ وجه نمی‌توان بر سخت افزار تحمیل کرد.

وی با تاکید بر این نکته که به‌طور کلی ارجاع موضوعات صنفی به تشکل‌های مربوطه می‌تواند بهترین راهکار برای جلوگیری از آشفتگی بازار باشد، گفت: نباید به مردم، بنگاه‌های اقتصادی و روند تجارت خارجی کشور نشانی اشتباه بدهیم.


ارسال دیدگاه