رسیدگی به شکایات خودرویی مصرف‌کنندگان در 20 روز

رسیدگی به شکایات خودرویی مصرف‌کنندگان در 20 روز

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>براساس دستورالعمل در حال تدوین شرکت&zwnj;های تولیدکننده و واردکننده خودرو ملزم به رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مشتریان در مدت زمان حداکثر 20 روز هستند.</span></p>

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مازند اصناف و به نقل از ایران جیب - وزارت صنعت، معدن و تجارت در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مدت زمان حداکثر 20 روز را برای رسیدگی به شکایات خودرویی مصرف‌کنندگان در نظر گرفته است.

در ماده 25 بند مربوط به وظایف عرضه‌کنندگان خودرو در حوزه فروش در این دستورالعمل آمده است:"عرضه‌کنندگان خودروهای داخلی و وارداتی موظفند نظام رسیدگی به شکایات مصرف‌کنندگان را مستقر و اجرا کنند. در این نظام مدت زمان تعیین تکلیف شکایت مصرف‌کنندگان از زمان وصول آن نباید بیش از 20 روز به طول بینجامد".

تعیین فرصت 20 روزه برای رسیدگی به شکایت خودرویی مصرف‌کنندگان در حالی است که میزان نارضایتی خریداران ایرانی از شرایط فروش خودروهای داخلی و خارجی در کشور بالا است.

تاخیر در تحویل خودرو از بیشترین انتقادات مصرف‌کنندگان به شرایط فروش خودرو در کشور است ضمن آنکه هم‌اکنون برخی از شرکت‌های عرضه کننده خودرو به ویژه شرکت‌های واردکننده فاقد نظام رسیدگی به شکایات مصرف‌کنندگان هستند.



ارسال دیدگاه