همایش بین‌المللی قرآن و تمدن اسلامی برگزار می‌شود
معاون دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم:

همایش بین‌المللی قرآن و تمدن اسلامی برگزار می‌شود

<p><span style='font-family: Tahoma;'>معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از برگزاری همایش بین&zwnj;المللی قرآن و تمدن اسلامی خبر داد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد اکبری عصر امروز در همایش تجلیل از خادمان، قاریان، حافظان و فعالان قرآنی شهرستان آمل با اشاره به اینکه قرآن خواندن باید با زبان عمل همراه باشد و دل و جان و تمامی سلول‌های بدن نیز آیات کریمه حق را بشنوند،اظهار داشت: اهتمام به خواندن قران موضوع محوری از نظر قرآن است.

اکبری با تاکید بر اینکه قرآن را به معنای اجتماع انسانی نیز دانسته‌اند و آن را محل اجتماع آیات تشریعی خداوند می‌دانند،تصریح کرد: قرآن از سوی دیگر محل اجتماع تمام کتب آسمانی است.

وی با اعلام اینکه قرآن گنجینه تمام معارف اسلامی است، یادآور شد: تمام نشانه‌ها، آثار و دل‌های مومنان به قرآن خداشناسی و علوم و معارف قرآن جمع شده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به اینکه در دنیای امروز مسلمانان به وجود خارجی قرآن اهتمام ورزند، افزود: وجود خارجی قرآن ائمه اطهار، امام و ولایت است.

این مسئول با تاکید بر اینکه تمامی تنش‌ها و مسائل برای شیعیان از طریق تبلیغات قرآن نفی می‌شود و از میان می‌رود، بیان کرد: پاسخ تمام نواقص علوم و مشکلات دنیا در قرآن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تلاش کنیم از طریق افزایش اجتماعات، قرآن را در جامعه نهادینه کنیم، یادآور شد: همایش‌های مختلف به همت دانشگاه علوم قرآنی برگزار می‌شود که یکی از آنها همایش قران کریم و تمدن اسلامی است که در هفتمین همایش پژوهش‌های قرآنی صورت خواهد گرفت زیرا معتقدیم امروز پژوهش در قرآن نیاز جامعه است.

اکبری در پایان تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی برای نفس کشیدم به پژوهش کردن در زمینه قرآنی بسیار نیازمند است.


ارسال دیدگاه