مهمترین برنامه های سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران در حوزه اصناف
اختصاصي / معاون سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران در گفتگو با مازند اصناف خبر داد:

مهمترین برنامه های سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران در حوزه اصناف

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران در گفتگو با مازند اصناف از مهمترین برنامه های عملیاتی سال جاری&nbsp; این سازمان در بخش اصناف خبر داد.<br /> </span></p>

مازند اصناف برای تشریح و تفهیم مهمترین برنامه های سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران در سال 93 در حوزه اصناف استان گفتگویی با یعقوبی معاون سازمان صنعت معدن و تجارت انجام داده است که مشروح  آنرا در ذیل می خوانید :

 

ابراهیم یعقوبی معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران در گفتگو با مازند اصناف  در خصوص مهمترین برنامه های این سازمان در حوزه بازرگانی و اصناف در سال 93 گفت : خوب در ابتدا باید بگویم یک بخش از برنامه ها مربوط به وظایف عمومی و ذاتی ماست که شامل انجام امور روزمره مردم ، بازرسی و نظارت و برگزاری جلسات و فعالیت هایی از این قبیل است.

وی در ادامه افزود : بخش عمده و تخصصی این عملکرد ، بررسی طرح ها و موضوعاتی جدید در سال جاری است که این برنامه ها شاید نزدیک به 50 برنامه در حوزه بازرگانی است .

یعقوبی در بخش دیگر این گفتگو افزود: از میان این 50 طرح، 3 طرح بطور ویژه مختص اصناف استان در نظر گرفته شده که مجدانه پپگیر انجام آن خواهیم بود.

معاون توسعه بازرگانی داخلی استان در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت : مهمترین برنامه های سال 93 سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران در بخش اصناف شامل : ایجاد شهرک و بازار های صنفی در استان ، ایجاد فروشگاه های بزرگ و ایجاد بازارچه فرش در استان مازندران می باشد که امیدواریم با همت و مساعدت مسئولان به بهترین وجه ممکن عملیاتی گردد.

یعقوبی در پاسخ به سوال خبرنگار مازند اصناف در خصوص تشریح این برنامه ها گفت : برای تشریح هر یک جلسات متعددی با در نظر گرفتن مزایا و معایب طرح در استان انجام پذیرفته است که در این مجال بنده به توضیح مختصری بسنده می نمایم:

1- ایجاد شهرک و بازارچه صنفی در استان : این برنامه را بطور جدی در سال جاری دنبال خواهیم کرد و امیدواریم  با ایجاد شهرک های صنفی ضمن تسهیل خرید و فروش از آسیب های دیگری چون آلایندگی ها ، ترافیک ها، جند قیمتی بودن نرخ کالاها و مشکلات نظارت و بازرسی پیشگیری کنیم. نا گفته نماند در این راستا شهرستان آمل  بعنوان پایلوت پیشتاز در سطح استان بوده است.

2- ایجاد فروشگاه های بزرگ در استان : حداقل بنای این فروشگاه ها 250 متر بوده که حداقل 5 گروه کالایی را پوشش می دهند. از ویزگی دیگر این فروشگاهها قیمت مناسب اقلام ، استفاده از دستگاه ها پوز ، صندوق مکانیزه می باشد.

یعقوبی تصریح کرد: در سال گذشته نزدیک به 50 مجوز تاسیس فروشگاه های بزرگ در استان صادر گردید که پیش بینی ما در سال جاری تاسیس 2 فروشگاه بزرگ در هر شهرستان می باشد؛ که امیدواریم با انجام این تصمیم و اتفاق تعداد فروشگاه های بزرگ در استان به 100 فروشگاه در پایان سال جاری برسد.

3- معاون سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران در خاتمه از ایجاد بازارچه فرش در استان مازندران خبر داد و گفت : در اردیبهشت ماه سال جاری ضمن برگزاری اولین کمیته فرش دستباف در استان مطالعات برای اجرایی شدن این مهم در حال بررسی است.طبیعتا باید برای ایجاد این بازارچه با بررسی موضوعات گوناگون الویت سنجی کنیم .


ارسال دیدگاه