این هنرمند، استاد نداشت!/پیوند هنر نقاشی با جوشکاری

این هنرمند، استاد نداشت!/پیوند هنر نقاشی با جوشکاری

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>جعفر خزایی&zwnj;پول گفت: در حال حاضر به شغل جوشکاری مشغول هستم که البته هنر نقاشی تأثیر مهمی در حرفه جوشکاری&zwnj;ام دارد، چرا که هنر باعث خلاقیت ذهن می شود.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از بلاغ  - روحیه هنرمندان دارای ظرایف و لطایف خاص خودش است و دنیایی متفاوت از سایرین دارند؛ روح هنر بر روح هنرمند تأثیر مستقیم گذاشته و از او انسانی خوش فکر و خلاق می سازد.

 

 

 

به سراغ «جعفر خزایی پول» هنرمند نقاش از نوشهر رفتیم که تاکنون هیچ‎گونه آموزشی در این حوزه ندیده و تنها به‎خاطر علاقه و کشف استعداد درونی خویش، خالق آثار نقاشی فاخری است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: تا سال ۷۹ فقط قلم سیاه و آبرنگ کار می کردم تا اینکه یکی از بیننده های ثابت برنامه های مستند نقاشی که از شبکه چهارم سیما پخش می شد، شدم که دیدن این برنامه شوق و اشتیاق مرا برای کشیدن نقاشی به صورت حرفه ای تر ترغیب کرد؛ بعد از دو سال تمرین توانستم آثار هنری خود را به تصویر کشیده تا مورد توجه خاص همگان قرار گیرد.

بلاغ: هنر نقاشی

 

 

 

خزایی افزود: سوژه های خود را از دامان طبیعت و زندگی روزمره مردمان سرزمینم در کجور پیدا می کنم و در مواقع بیکاری از سوژه های طبیعی عکس‎برداری می‎کنم و با ترکیب آنها، به تصویر موردنظر خودم برای نقاشی کردن می رسم.

 

 

 

این هنرمند نقاش درباره تأمین رنگ‌ها و لوازم مورد نیاز نقاشی بیان داشت: اوایل کارم رنگ‎ها را یکی از دوستانم از کشور بلژیک برایم می آورد اما اکنون مدتی است که لوازم و رنگ‌ها را از تهران و یا نوشهر تأمین می کنم و از کیفیت آن نیز راضی هستم.

بلاغ: هنر نقاشی

 

 

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر به شغل جوشکاری مشغول هستم که البته هنر نقاشی تأثیر مهمی در حرفه جوشکاری ام دارد چرا که هنر باعث خلاقیت ذهن می شود و از این هنر در کار جوشکاری و ایجاد انواع طرح ها مانند دروازه ها، نرده ها و نماهای فلزی ساختمان بهره می گیرم.

 

 

 

این هنرمند نوشهری درباره اهمیت هنر نقاشی در شهرستان، عنوان کرد: هنر نقاشی در نوشهر چندان شناخته شده نیست و به سادگی از کنار آن رد می شوند، در حالی که اهمیت و توجه به این هنر می تواند به هنرمندان انگیزه زیادی برای خلق آثار هنری بدهد.

 

 

 

خزایی افزود: هنرمندان زیادی در شهرستان هستند که گمنام مانده اند و در حرفه ها و شغل های آزاد فعالیت دارند؛ اگر به این هنر توجه بیشتری شود، می توان از وجود آنها نهایت بهره را در امر هنر نقاشی برد.

 

 

 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره آثاری که تاکنون به تصویر کشیده است، گفت: اغلب آثار نقاشی ام را افراد فامیل و بستگان نزدیک با خود می برند و در خانه های خود بر روی دیوارها نصب می کنند و آثار کمی برای من باقی می ماند که بخشی از آن بر روی دیوار فضای داخلی رستوران پدرم در شهر پول کجور نصب شده است که در آنجا نیز بسیاری از مسافران و گردشگران خواهان خریداری آن تابلو نقاشی ها هستند.

بلاغ: هنر نقاشی

 

 

 

خزایی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم شرایط در ادامه کار به گونه ای برای من رقم بخورد تا بتوانم زمان بیشتری را صرف کشیدن نقاشی کنم و آثار بیشتری را با موضوعات مورد علاقه ام به وجود بیاورم.

 



ارسال دیدگاه