افزایش 15 درصدی قیمت ها از ابتدای سال جاری تا کنون / تداخل صنفی بزرگترین مشکل لوازم یدکی فروشان مرکز مازندران
اختصاصي/دبيراتحاديه فروشندگان لوازم يدکي مرکزمازندران درگفتگوبامازنداصناف خبرداد:

افزایش 15 درصدی قیمت ها از ابتدای سال جاری تا کنون / تداخل صنفی بزرگترین مشکل لوازم یدکی فروشان مرکز مازندران

<p><span style='font-family: Tahoma;'>آرش خوش آیین: تاکنون بارها مکاتباتی را برای حل&nbsp; معضل تداخل صنفی سایر صنوف با صنف لوازم یدکی&nbsp; انجام داده ایم اما متاسفانه هیچ پاسخ موثری از سوی مسئولان دریافت نکرده ایم.</span></p>

آرش خوش آیین  دبیر اتحادیه  فروشتدگان لوازم یدکی اتومبیل مرکز مازندران صبح امروز در گفتگو با مازند اصناف  گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بعلت افزایش ارزش بر افزوده , حامل های انرژی ، نوسانات ارز ، افزایش دستمزد کارگران در شرکت ها و ... ما افزایش 15 تا 20 درصدی قیمت ها را شاهد بوده ایم.

وی در ادامه ضمن اشاره به رکود بازار و هم چنین نوسانات مداوم قیمت ها در بازار  ادامه افزود: تعداد اعضای دارای جواز اتحادیه فروشتدگان لوازم یدکی اتومبیل مرکز استان 275 نفر و تعداد پرونده های در دست اقدام این اتحادیه 25 نفر می باشد.

دبیر اتحادیه  فروشتدگان لوازم یدکی اتومبیل مرکز مازندران به خبرنگار ما در خصوص کیفیت لوازم یدکی های موجود در بازار گفت: متاسفانه در حال حاضر تولید کنندگان به لحاظ  رقابت در بازار قیمت ها از کیفیت قطعات می کاهند تا بتوانند در بازار داغ رقابت باقی بمانند و این استراتژی سبب کاهش کیفیت قطعات موجود در بازار گردیده است.

 

تداخل صنفی بزرگترین مشکل حال حاضر ما است

 

خوش آیین در پاسخ به سوال خبرنگار  مازند اصناف در خصوص  مشکلات عمده اتحادیه فروشتدگان لوازم یدکی اتومبیل مرکز مازندران گفت: بزرگترین مشکل ما وجود تداخل صنفی با اتحادیه خدمات فنی اتومبیل است. متاسفانه در بسیاری از تعمیرگاه های فنی اتومبیل فنی کاران ضمن تعمیر خودرو ها اقدام بفروش انواع قطعات مینمایند که این تخلف ، تداخل صنفی محسوب می شود.

 این عضو هیات مدیره اتحادیه لوازم یدکی فروشان ساری و حومه تصریح کرد: تاکنون بارها و بارها مکاتباتی را با مجمع امور صنفی، اداره صنعت , معدن تجارت شهرستان برای حل این مشکل داشته ایم اما متاسفانه تاکنون هیچ پاسخ موثر و مناسبی را دریافت نکرده ایم.

خوش آیین در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: از دیگر مشکلات ما عدم تدابیر مناسب در جهت بستر سازی مناسب و امن برای شرکت های پخش بومی در شهرستان است.

وی درخاتمه اذعان داشت: هم اکنون بسیاری از قطعات مورد نیاز را از بازارهای سایر شهرهای استان تامین می کنیم که این امر به جهت هزینه کرایه در قیمت خرید تاثیر بسزایی دارد.


 


ارسال دیدگاه