برگزاری 2500 کلاس آموزش قرآن در مازندران
مديرکل تبليغات اسلامي مازندران خبر داد

برگزاری 2500 کلاس آموزش قرآن در مازندران

<p><span style='font-family: Tahoma;'>مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: 2500 کلاس تحت 38 عنوان آموزشی قرآن کریم در مازندران برگزار شد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف از فارس به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی و ترویج معارف اهل بیت(ع)‌ در سطح جامعه اظهار داشت: تلاش ما بر این است تا بتوانیم در راه اعتلای فرهنگ غنی قرآن آنچه که مدنظر مقام معظم رهبری در امر قرآن است،‌ محقق شود.

وی با بیان اینکه بیش از 450 موسسه و مرکز قرآن شهری و روستایی در مازندران مجوز فعالیت دارند افزود:‌ دارالقرآن‌الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با همکاری استانداری با راه‌اندازی 323 خانه قرآن روستایی نقش موثری در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی داشته است.

شکریان با اشاره به برنامه‌های اجرای شده توسط  موسسات و مراکز قرآنی بیان داشت:‌ برنامه‌های خانه قرآن روستایی و موسسات شهری شامل موارد آموزشی و تبلیغی است که در این راستا دوره‌های متعددی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی 6 ماهه نخست سال جاری با تشکیل 2500 کلاس تحت 38 عنوان آموزشی و با حضور 20 هزار نفر از قرآن‌آموزان در سطح استان برگزار شد که عناوین این دوره‌ها شامل تربیت نیروی متخصص قرآن کریم،‌ آموزش عمومی،‌ گسترش مفاهیم و تفسیر قرآن کریم ،‌ آموزش‌های تجوید و طرح‌های استانی شامل مصباح الهدی و نورالهدی و کارگاه‌های مهارت‌های زندگی بوده است.

وی با اشاره به برگزاری 800 محفل انس با قرآن کریم در سال جاری افزود: اکثر محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان برگزار شد که در غیر این ماه مبارک را نیز شامل می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه اعتبارات فعالیت‌های قرآن نسبت به سال‌های قبل کمتر است،‌ تصریح کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری بخش فرهنگ هنوز مظلوم است که از سوی مسئولان قوه مقننه و مجریه در تقویت بودجه سال 93 نسبت به مسایل فرهنگی و قرآنی توجه ویژه به عمل آید.


ارسال دیدگاه