برگزاری همایش ملی عفاف و حجاب در شهرستان نور
رئيس دانشگاه آزاد واحد شهرستان نور خبر داد

برگزاری همایش ملی عفاف و حجاب در شهرستان نور

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>رئیس دانشگاه آزاد واحد نور از برگزاری همایش ملی، علمی و پژو هشی عفاف و حجاب با محوریت دانشگاه آزاد در سال آینده خبر داد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از فارس، صدرالدین متولی بعدازظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان بیان داشت: در اجرای مصوبه جلسه قبلی شورا کانون عفاف و حجاب دانشگاه آزاد واحد نور تشکیل شد و جلسات متعددی تاکنون با همین محور برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد شهرستان نور اظهار داشت: شاخه‌ای از کانون نیز در خوابگاه دانشگاه فعال شد و تاکنون چندین جلسه گفتمان دینی با محوریت عفاف و حجاب و نیز اندیشه جوان و آسیب‌های اجتماعی توسط این کانون برگزار شد.

وی اذعان داشت: متولیان برگزاری جلسات کانون از خود دانشجویان هستند، استقبال خوبی از سوی دانشجویان واحد صورت گرفت و ارزیابی‌ها مثبت است.

متولی از تشکیل کمیته هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های شهرستان به‌عنوان زیرمجموعه کمیته فرهنگی شورای فرهنگ عمومی خبر داد و ابراز داشت: در جلسات این کمیته مقرر شد برای سال آینده برنامه کامل فرهنگی تدوین و هر یک از دانشگاه‌ها برنامه تدوین شده خود را به کمیته ارائه و بخش‌هایی که قابلیت ادغام و اجرای شهرستانی دارد با عنوان از مهر تا مهر برای دانشگاه‌های شهرستان اجرا شود.

نماینده روسای دانشگاه‌ها در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور از برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش ملی، علمی پژوهشی عفاف و حجاب در سال 93 خبر داد و افزود: این همایش ملی با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار می‌شود و سایر دانشگاه‌ها باید محورهای علمی - پژو هشی خود را ظرف یک ماه به دبیرخانه مستقر در دانشگاه آزاد ارائه کنند.

وی ادامه داد: فراخوان این همایش از بهمن ماه اعلام می‌شود و تا زمان همایش، پیش همایش‌هایی نیز با حضور اساتید مطرح کشور برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور از دیگر اقدامات این کمیته را برگزاری جلسات پرسش و پاسخ به شبهات اعلام کرد.

متولی با اشاره به لزوم تسلط کافی برای پاسخ به شبهات دانشجویان در مسائل فرقه و عرفان‌های کاذب تصریح کرد: نحوه بیان مطالب و جمع کردن موضوع گاهی می‌تواند مشکل را بیشتر کند، بنابراین لازم است کارشناسان مذهبی خبره موضوع فرقه و عرفان‌های نوظهور کاذب را برای اساتید و اعضای شورا تبیین کنند.


ارسال دیدگاه