تمامی آموزشیاران سوادآموزی تبدیل وضعیت شدند
رئيس سازمان سوادآموزي:

تمامی آموزشیاران سوادآموزی تبدیل وضعیت شدند

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>رئیس سازمان سوادآموزی گفت: تمامی آموزشیاران سوادآموزی کشور در دو الی سه سال گذشته تبدیل وضعیت شدند در حال حاضر آموزشیار بلاتکلیف نداریم.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از فارس، علی باقرزاده ظهر امروز در حاشیه دوره آموزشی روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق آمار سرشماری سال 90، 9 میلیون و 719 هزار نفر در کشور اظهار بی‌سوادی کردند.

وی با اشاره به اینکه این تعداد بی‌سواد شامل14.6 درصد جمعیت کشور در گروه بالای 6 سال می‌شود،افزود: گروه سنی هدف ما که 10 تا 49 سال است 3 میلیون و 456 هزار نفر معادل 6.8 درصد جمعیت کشور می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش،مازندران را با داشتن95.7 درصد در گروه سنی 10 تا49 سال بالاترین درصد باسوادی در کشور دانست و تصریح کرد: سیستان و بلوچستان،کردستان و آذربایجان غربی کمترین درصد را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه هیچ آموزشیار سوادآموزی بلاتکلیف در کشور وجود ندارد،تصریح کرد: در دو الی سه سال گذشته تمامی آموزشیاران تبدیل وضعیت و تعیین و تکلیف شدند.

باقرزاده افزود: جایگزین آموزشیاران سوادآموزی از طریق برون‌سپاری صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد فعالیت‌های سوادآموزان در سال 92، 60 درصد در سال 91 و 40 درصد فعالیت‌های سال 90 برون سپاری شده است،ادامه داد: برون‌سپاری آموزش سوادآموزان تکلیف شورای عالی فرهنگی است که به ما ابلاغ شد.

رئیس سازمان سوادآموزی مشکل سوادآموزی کشور را در شناسایی و اطلاعات اسمی بی‌سوادان دانست و گفت: ریشه‌کنی بی‌سوادی نیازمند عزم جدی است.

وی از افزایش 25 درصدی بودجه 93 به سوادآموزی خبر داد و گفت: امسال در لایحه بودجه سال آینده 25 درصد افزایش دیده شد.

باقرزاده اظهار داشت: محدودیت‌های اقتصادی برای سوادآموزی مشکل ایجاد نکرد.


ارسال دیدگاه