اصناف و متولیان فرهنگی فروشگاه های لباس اسلامی دایر کنند
فرماندار نوشهر:

اصناف و متولیان فرهنگی فروشگاه های لباس اسلامی دایر کنند

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>محمدعلی قمی اویلی گفت: این یک ضرورت است تا اصناف و متولیان فرهنگی به طور جدی ورود پیدا کنند و فروشگاه&zwnj;های لباس اسلامی و نمایشگاه مدل لباس اسلامی در این شهرستان دایر کنند.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از بلاغ، محمدعلی قمی اویلی عصر دوشنبه در شورای اجتماعی شهرستان نوشهر، با اشاره به اینکه شورای اجتماعی به عنوان یکی از شورای‌های مهم تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در حوزه مسائل اجتماعی است، خواستار توجه جدی مدیران اجرایی نسبت به این موضوع شد و گفت: مصوبات شورای اجتماعی فقط نباید در صورتجلسات باقی بماند و دستگاه اداری شهرستان باید در اجرای دقیق این مصوبات اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

فرماندارنوشهر خواستار حضور موثر، پررنگ و برنامه محور مدیران دستگاه های اجرایی در جلسات شورای اجتماعی شهرستان شد و افزود: این یک ضرورت است تا حوزه عملکردی دستگاه های اجرایی در مسائل و آسیب های اجتماعی یک بار دیگر مورد واکاوایی قرار گیرد.

وی افزود: شاید بسیاری از متولیان در خصوص مباحث مختلف اجتماعی نظیر ترافیکی، نوع پوشش، مبلمان شهری و ...، نگاه منتقدانه داشته باشند اما در عمل هیچ برنامه ای برای رفع این معضلات از سوی دستگاه های متولی ارائه نمی شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان نوشهر با اشاره به ضرورت‌ توجه دستگاه‌های اجرایی در مسائل اجتماعی، بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در شورای اجتماعی باید هم حرف برای گفتن داشته باشند و هم در اجرای مصوبات شورای اجتماعی نیز همانند مصوبات شورای تأمین و شورای فرهنگ عمومی عمل کنند.

قمی اویلی خطاب به اتاق اصناف و دستگاه‌های فرهنگی شهرستان، گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و داشته‌ها در شهرستان نوشهر، این یک ضرورت است تا اصناف و متولیان فرهنگی به طور جدی ورود پیدا کنند و فروشگاه‌های لباس اسلامی و نمایشگاه مدل لباس اسلامی در این شهرستان دایر کنند.

وی با بیان اینکه این شهرستان به عنوان یکی از شهرهای گردشگری و مسافرپذیر است، گفت: در ایام تابستان بسیاری از متدینین و مومنین نسبت به نوع پوشش برخی گردشگران نگرانی دارند که در این خصوص بایستی متولیان فرهنگی بتوانند این نگرانی ها را کاهش دهند و امنیت خانواده ها در خطر نیافتد.

فرماندار نوشهر با تأکید بر اهتمام وی‍ژه دستگاه های اداری بر ضرورت رعایت حجاب و پوشش اسلامی در محیط های اداری، ابراز کرد: مسئله حجاب و عفاف باید در جامعه فرهنگ سازی شود؛ حجاب فقط برای بانوان نیست بلکه در محیط اداری مردان نیز باید رعایت اخلاق و پوشش در هنگام حضور در ادارات را داشته باشند و شأن ادارات و جامعه را حفظ کنند.


ارسال دیدگاه