۵ پلیس ترکیه مجروح شدند/ یک بانک به آتش کشیده شد

۵ پلیس ترکیه مجروح شدند/ یک بانک به آتش کشیده شد

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>۵ تن از نیروهای پلیس دیاربکر بر اثر پرتاب بمب&zwnj;های کوچک دست ساز مجروح شدند و یکی از بانک&zwnj;های بزرگ یوکسک اُوا به طور کامل به آتش کشیده شد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف از فارس به نقل از پایگاه خبری «جیهان»، به دنبال آن که در ناآرامی‌های چند روز اخیر در شهر یوکسک اُوای استان هکاری، 2 جوان کُرد به دست نیروهای پلیس ترکیه کشته شدند، موجی از ناآرامی در چند شهر کردنشین شکل گرفت.

کردپرس نیز نوشت: دیروز گروهی از اعضای حزب صلح و دموکراسی و هواداران پ‌ک ک در دیاربکر راهپیمایی کردند و ممانعت پلیس از ورود آنان به یکی از خیابان‌های اصلی، سبب ایجاد درگیری بین پلیس و جوانان شد. بنا بر اطلاعاتی که از سوی استانداری دیاربکر در اختیار رسانه‌ها گذاشته شده، 3 تن از جوانان عضو شاخه‌های مخفی پ‌ک‌ک که خود را در صفوف راهپیمایی کنندگان جا داده بودند، به سوی نیروهای پلیس چند بمب دست ساز کوچک و نارنجک صوتی پرتاب کردند که بر اثر انفجار بمب‌ها، 5 پلیس مجروح شده و به بیمارستان انتقال یافتند.

دیروز همچنین در شهر یوکسک اُوا یکی از بانک‌های بزرگ این شهر توسط گروهی از جوانان عضو حزب صلح و دموکراسی به آتش کشیده شد و رایانه‌ها، عابربانک، صندلی‌ها و سایر تجهیزات بانک به طور کامل از بین رفت.

«حسیب کاپلان» نماینده مردم شرناخ و از سران حزب صلح و دموکراسی به رسانه‌ها گفت: کشتن 2 جوان کُرد از سوی نیروهای امنیتی، به مثابه آن است که از پشت به مذاکرات صلح بین پ‌ک‌ک و ترکیه خنجر زده شود.

عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ‌ک‌ک دیروز در دیدار با 3 نماینده کُرد، پیام تسلیت خود برای خانواده‌های 2 کشته شده یوکسک اُوا را برای خانواده‌های آنها ارسال کرد.


ارسال دیدگاه