تاکید بر رفع مشکلات بیمه ای بازرسان اصناف

تاکید بر رفع مشکلات بیمه ای بازرسان اصناف

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>خواجه ای نماینده اتاق اصناف ایران&nbsp; گفت: بازرسان اصناف با مشکلات عدیده ای از جمله نداشتن بیمه ،نبودن امکانات بازرسی ( خودرو) و یکسان نبودن حقوق روبه رو هستند.</span></p>

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مازند اصناف و به نقل از اتاق اصناف ایران" علیرضا خواجه ای" افزود:با یکسان سازی حقوق بازرسان اصناف و بازرسان نگار نصر و در اختیار گذاشتن امکانات لازم از جمله خودرو و موتور سیکلت و تامین بیمه بازرسان بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد و عملکرد بازرسی نتیجه مطلوب تری را به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: دوره ها و کلاس های جدید و آموزشی باید برای بازرسان برگزار شود ضمن اینکه چارت بازرسی باید تنظیم شود، البته برگزاری کلاس ها و آموزش بازرسان باید زیر نظر اتاق اصناف ایران باشد.

خواجه ای با اشاره به تامین بازرسی و نظارت و اصناف از سال 86 ادامه داد: دستمزد بازرسان مبالغی جزئی بود و شامل بیمه نیز نبودند و بعد از گذشت چند سال هنوز مشکلات برطرف نشده است.

وی با اشاره به طرح تشدید بازرسی در پایان سال 92 و اوائل سال جاری افزود: از ساعت 8 الی 24 شب بازرسی ها صورت می گرفت و در ایام نوروز نیز به صورت شیفتی بازرسی ها انجام شد اما آنچه شایسته تقدیر از بازرسان بود انجام نشد.بازرسان نگار نصر حقوق 2 برابر و پاداش و عیدی دریافت کرده اند اما بازرسان اصناف شرایط خوبی را به لحاظ دریافت حقوق نداشتند و چندین بار مکاتبه شد ولی جوابی دریافت نشد.

خواجه ای با بیان اینکه در دماوند 4 هزار واحدصنفی و 22 اتحادیه داریم تصریح کرد: اتحادیه ها از پس هزینه های خودشان هم برنمی آیند و توانایی پرداخت 20 درصد اتاق اصناف را ندارند،ضمن اینکه با قدرت مالی اتحادیه های صنفی با قدرت مالی اتحادیه های صنفی وضعیت بازرسی نیز از نظر مالی خوب نیست.

خواجه ای با انتقاد از مبالغ بالای مالیات عملکرد اصناف افزود: دارایی در سال گذشته فشار زیادی به کسبه آورده است این در حالی است که  اصناف ما ضعیف هستند ضمن اینکه دولت زمانی که انتظار تشدید بازرسی ها را دارد باید حمایت کند به عنوان مثال قرار بود درصدی از مبلغ دریافت جریمه ها به حساب اتاق واریز شود که انجام نگرفت.


ارسال دیدگاه