جای اشیای تاریخی ایران، لوور پاریس نیست

جای اشیای تاریخی ایران، لوور پاریس نیست

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>یک ایران&zwnj;شناس و محقق فرانسوی گفت: باید ابراز تأسف کرد که اشیای قیمتی و قدیمی ایران به فرانسه منتقل شده است این اشیاء باید در مکان اصلی خود در ایران به نمایش همگان در بیایند.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، استریت لوربر ظهر امروز در نخستین گردهمایی تبادلات فرهنگی ایران و فرانسه در دانشگاه آزاد واحد اصفهان با اشاره به پیشینه تاریخی کشور ایران اظهار کرد: مردم فرانسه اصفهان، تخت جمشید و شوش را به عنوان سه نقطه تاریخی در کشور ایران بیش از سایر امکان تاریخی ایران می‌شناسند.

وی ادامه داد: باید ابراز تأسف کرد که اشیاء قیمتی و قدیمی ایران به فرانسه منتقل شده است این اشیاء باید در مکان اصلی خود در ایران به نمایش همگان در بیایند.

این ایران‌شناس و محقق فرانسوی افزود: انگیزه من برای سفر به ایران تاریخ و فرهنگ ایران زمین و از همه مهم‌تر مردم این کشور هستند.

وی تأکید کرد: متأسفانه تبلیغات منفی فراوان علیه ایران در غرب شکل گرفته و از توریست‌ها تقاضا می‌شود به ایران سفر نکنند اما هنگامی که توریست‌ها به ایران می‌آیند و با مردم و تاریخ و فرهنگ این کشور آشنا می‌شوند نظر آنها به کلی تغییر می‌کند.

لوربر اعلام کرد: مردم ایران بسیار مردم‌نواز و خون‌گرم هستند ولی نکته‌ای که در این میان کمی ناراحت‌کننده است نبود اطلاعات کافی از برخی مناطق تاریخی ایران است.

وی گفت: در حال حاضر می‌توان با ایده‌هایی همچون تهیه غذاهای سنتی خانگی برای توریست‌های خارجی آنها را با فرهنگ غنی فارسی بیشتر آشنا کرد.

اصغر محمودآبادی عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان نیز در این گردهمایی با اشاره به پیشینه تاریخی ایران اظهار کرد: از قدیم بعضی از کارکنان و تاریخ‌دانان فرانسوی برای مطالعات به ایران سفر می‌کردند و ایران را مرکز مطالعات و تمدن جهانی می‌دانستند.


ارسال دیدگاه