تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات سال ۹۲ برای کنترل مرزها/ دلیلی مبنی بر شهادت دانایی‌فر نداریم
فرمانده مرزباني ناجا:

تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات سال ۹۲ برای کنترل مرزها/ دلیلی مبنی بر شهادت دانایی‌فر نداریم

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma; text-align: justify; font-size: 12px;'>فرمانده مرزبانی ناجا از تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات سال ۹۲ برای کنترل مرزها خبر داد و گفت: ما هنوز هیچ دلیلی مبنی بر شهادت دانایی&zwnj;فر در دست نداریم.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از خبرگزاری فارس، سردار حسین ذوالفقاری در ادامه نشست خبری امروز خود با تاکید بر اینکه اولین رزمایش اقتدار در منطقه جنوب‌شرقی کشور برگزار شد، گفت: رزمایش اقتدار 2 در هرمزگان برگزار شده و سومین رزمایش نیز روز 24 فروردین در منطقه غرب کشور برگزار می‌شود ضمن اینکه در آینده‌ای نزدیک شاهد برگزاری رزمایش اقتدار 4 در آذربایجان غربی خواهیم بود.وی


وی در خصوص اخباری که در مورد مرزبانها منتشر شده بود گفت: در ماجرای مرزبانها فعلاً هیچ نقل قولی را نپذیرید، هیچ دلیلی مبنی بر شهادت دانایی‌فر وجود ندارد و سندی در این زمینه به ما ارائه نشده است.

ذوالفقاری با اشاره به برخی تیراندازی‌ها در مرزهای کشور گفت: این تیراندازی‌ها از سوی کشور همسایه صورت گرفته اما کار گروهک‌ها نیست بلکه از سوی قاچاقچی‌ها انجام شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه ارتش و سپاه حضوری در سناریوی مانور 24 فروردین ندارند گفت: اما روز آخر شاهد حضور ارتش و سپاه خواهیم بود.

سردار ذوالفقاری در واکنش به صحبت‌های یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه مرزبانها تنبیه می‌شوند، گفت: در این زمینه بهتر است از خود ایشان سئوال کنید، امیدوارم در کشور هرکسی در راستای وظایف شخصی خود اظهارنظر کند.

وی افزود: ما مقررات تشویق و تنبیه داریم که براساس آئین‌نامه انضباطی و مقررات نیروهای مسلح است.

فرمانده مرزبانی ناجا از تخصیص 100 درصدی اعتبارات کنترل مرز خبر داد و گفت: خوشبختانه معاونت راهبردی ریاست جمهوری ابلاغ کرده است که اعتبارات کنترل مرز در سال 92 را صد در صد پرداخت کند.

وی افزود: تقریباً حدود 30 درصد از اعتبارات پرداخت شده و 70 درصد باقی مانده که امیدواریم با تخصیص این اعتبار بتوانیم مقرهای آسیب‌پذیر در شرق کشور را تبدیل به دژ‌های غیرقابل نفوذ کنیم.

سردار ذوالفقاری با اشاره به اینکه تا 4 یا 5 ماه آینده می‌توانیم شرایط را به نتیجه نهایی برسانیم، گفت: جاده‌سازی و ساخت 150 پایگاه غیرقابل نفوذ در دستور کار است تا مرزبانان بتوانند با توان بیشتری از مرزها دفاع کنند.

وی در خصوص صحبت‌های امیرپوردستان مبنی بر اینکه تامین امنیت مرزهای غرب بر عهده ارتش است، گفت: بهتر است خودشان در این مورد توضیح بدهند اما به طور کلی بخشی از نیروهای ارتش در مناطق حضور دارند، نیروی انتظامی کار انتظامی مرزها و نیروهای نظامی کار نظامی مرزها را انجام می‌دهند.

 

ارسال دیدگاه