انجام بیش از 5000 ماموریت امدادی در ایام کشیک نوروزی
مدير روابط عمومي اورژانس 115 مازندران:

انجام بیش از 5000 ماموریت امدادی در ایام کشیک نوروزی

<p><span style='font-family: Tahoma;'>&nbsp;مدیر روابط عمومی اورژانس 115 مازندران در گفتگو با مازند اصناف از 5406 ماموریت اورژانسی در ایام کشیک نوروزی خبر داد.</span></p>

 اختصاصی مازند اصناف / حسن قربان زاده : خانم مهین تفضلی مدیر روابط عمومی اورژانس 115 استان مازندران به خبرنگار ما گفت: ایام کشیک نوروزی در استان از تاریخ 26 اسفند 92 الی 15 فروردین سال جاری با حضور نزدیک به 500 پرسنل اورژانس 115 مازندران انجام شد.

وی افزود: در این طرح 5406 ماموریت انجام پذیرفت که از این تعداد 3899 ماموریت غیر تصادفی , 1507 ماموریت تصادفی و 63 مورد مسمومیت منوکسید کربن "گاز گرفتگی" گزارش شده است.

 

تفضلی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در مورد مقایسه کمی عملکرد سال 93 با سال گذشته گفت: با توجه به آمار 5300 موردی انجام ماموریت در سال گذشته و 1300 ماموریت تصادفی سال 92 در ایام کشیک نوروزی در سال جاری شاهد افزایش کمی این ماموریت ها از سوی پرسنل زحمتکش 115 استان بوده ایم.

 

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر  خبرنگار ما  در مورد بیشترین مناطق حادثه خیز تصادفات و هم چنین سنگین ترین ماموریت اورزانس 115 در این ایام اظهار داشت: پر حادثه خیز ترین مناطق غرب استان محور هراز و در منطقه ی شرق استان کیاسر از بخش چهار دانگه ساری اعلام شده است. در خصوص سنگین ترین ماموریت نیز ماموریت محور فیروزکوه بوده است  که این  تصادف منجر به مصدومیت 25 نفر از هموطنانمان گردید .

 

تفضلی در بخش دیگری از این گفت و گو به سوال خبرنگار ما در خصوص انجام ماموریت های مشترک با سازمان هلال احمر گفت: ضمن تشکر از پرسنل هلال احمر در این ایام اورژانس 115 در 520 مورد از همکاری هلال احمر بهره جست.

 

وی در ادامه در با اشاره به تفکیک وظایف هلال احمر و اورژانس 115 گفت: بسیاری از مردم فکر می کنند اورژانس 115 بخشی از سازمان هلال احمر است که این تفکر اشتباه است. پرسنل 115 افرادی کاملا متخصص می باشند که وظیفه امداد پیش بیمارستانی را در حوادث دارند . این در حالی است که در این حوادث هلا احمر وظیفه ی رها سازی مصدومان و در صورت تعدد مصدومین کمک رسانی برای انتقال به بیمارستان را بر عهده دارند.  در این بخش باید اضافه نمایم که هر چند هلال احمر در پاره ای از ایام سال اقدام به جذب نیروهای داوطلب و یا افتخاری می نماید اما 115 بعلت تخصصی بودن به هیچ عنوان از نیروی افتخاری در هیچ زمان از سال برای انجام ماموریت ها نمی تواند استفاده نماید.

 

گفتنی است به گزارش مازند اصناف علیرغم تلاش های شایسته و شبانه روزی پرسنل زحمتکش و مجرب 115 تاکنون تقدیر در خور این عزیزان از سوی مسئولان استانی صورت نپذیرفته است که امیدواریم این مهم در آینده ای نه چندان دور به وقوع بپیوندد.


ارسال دیدگاه